(DK) Safety Management Koordinator

Er du til højt tempo, struktur, faglighed og fokus på detaljer, så se her.

Flyvesikkerhed (Safety Management) er blandt lufthavnens helt fundamentale kerneopgaver.
Et effektivt og velfungerende Safety Management System (SMS) afhænger af, at tandhjulene er smurte, og, at samtlige dele virker – både på papiret og i virkeligheden. Struktur, overblik, opgavestyring samt eksekvering af Safety Management afdelingens opgaveportefølje er i den forbindelse nøgleord og samtidig overskrifterne på jobindholdet i netop denne stilling.

Blækspruttefunktion, hvor høj faglighed er en forudsætning

Din safetymæssige erfaring og baggrund gør dig i stand til selvstændigt og sikkert at udfylde rollen som Safety Management Koordinator.

Dine primære arbejdsområder vil være:

  • Sagsbehandling og analysearbejde i forbindelse med safety hændelser, herunder opfølgning på trends samt dialog og sparring med kollegaer og samarbejdspartnere på det aeronautiske område
  • At producere indhold til diverse præsentationer, rapporter mv.
  • At sikre, at afdelingens dokumenter holdes ajour og til enhver tid er i compliance med myndighedskrav – både hvad angår safety og GDPR.

Kvalifikationer og kompetencer

  • Du har som minimum fem års erfaring fra luftfart, herunder specifik erfaring fra arbejde med risikostyring.
  • Du har indgående kendskab til Safety Management lovgivning og -praksis i form af et certifikat, gerne diplom/kandidatgrad, inden for safety- compliance- eller quality management.
  • Hændelsesudredningsteknik vil være en fordel, men er ikke en forudsætning for stillingen.
  • Du mestrer dansk og engelsk flydende både skriftligt og mundtligt.
  • Desuden er du en holdspiller, som bidrager til teamet både fagligt og socialt.
  • Du motiveres af tempo, eksekveringskraft og komplekse opgaver og dilemmaer, men uden at gå på kompromis med væsentlige detaljer eller kvalitet og compliance.

Vi kan tilbyde

CPH er en helt unik arbejdsplads, som summer af international atmosfære og en stor forventningsfuld glæde, du ikke vil opleve andre steder.

Med til jobbet følger desuden

  • Fleksibilitet
  • Pension, sundhedsforsikring og fysioterapi
  • iPhone, laptop og hjemmeopkobling
  • Fri parkering i arbejdstiden – og gode priser på ferieparkering
  • God billig kantine, der sørger for sund mad – og take-away til aftensmad
  • Træningslokale – hvis du har lyst
  • Individuelle udviklingsplaner – så du bliver ved med at synes det er sjovt at være her.

Safety Services Office – SSO

I SSO stræber vi efter at kende samt reducere flyvesikkerhedsmæssige risici gennem fire fokusområder: Safety Policy & Planning, Safety Risk Management, Safety Assurance samt Safety Promotion.
Afdelingen består af ni dygtige fagspecialister som glæder sig til at byde deres nye kollega velkommen ombord. Vi er en del af afdelingen Safety Management Services, som refererer til lufthavnens Accountable Manager og COO. Foruden SSO består Safety Management Services af en Aeronautisk Træningsafdeling (ATR) og et korps af Wildlife Controllers (WLC). Jægere, som dagligt udfører kontinuerlig bortskræmning af fugle og vildt fra lufthavnene i Kastrup og Roskilde. På grund af vores ansvarsområder samarbejder vi tæt med en stor del af CPH’s afdelinger samt en lang række eksterne parter.

Stig ombord på din nye karriere

Er du klar til at sætte kursen mod nye mål, så glæder vi os til at få din ansøgning senest den 14. august 2022. Har du spørgsmål til jobbet inden da, kan du sende en mail til Safety, Training & Wildlife Manager, Dorte Nygaard, [email protected] .

Har du spørgsmål til rekrutteringsprocessen, er du velkommen til at skrive til HR Rekruttering på [email protected]. Søg stillingen ved at klikke på ”ansøg” nedenfor.

ANSØG HER

Se mere på cph.dk/om-cph/job

Læs mere om, hvordan det er at være medarbejder i CPH på vores hjemmeside www.cph.dk/om-cph/job

Vi skaber rammerne, så du kan lykkes.
I CPH er arbejdsdagen både udviklende og afvekslende. Vi arbejder tæt sammen på tværs af faggrupper kolleger, uanset om de arbejder i CPH eller i en af de mange andre samarbejdspartnere i Lufthavnen. Der er fleksible arbejdsvilkår, fokus på trivsel, en god kantine og andre medarbejdergoder, som ex gode rabatter.

CPH er som arbejdsplads med garanti ’one of a kind’ – et lille samfund, som skaber fremtidens lufthavn.

Vi skaber værdier sammen
Siden 1925 har vi udviklet lufthavnen i takt med de konstante forandringer, der sker i verden omkring os. Det gælder også nu, hvor vi skal skabe fremtidens Lufthavn, som binder Danmark sammen – og bringer verden tættere på os alle sammen.

Vi bidrager til, at rejser og fragt af varer skaber økonomisk vækst og arbejdspladser. Samtidig har vi blikket fast rettet mod at omstille lufthavnen til mere bæredygtig drift og nye brændstoffer, der gavner klimaet. Det sker i tæt samarbejde med vores passagerer, partnere og omgivelser og med respekt for det lokalsamfund, vi er en del af.

Derfor har vi brug for de allerbedste kræfter på holdet. Vi håber, du vil være med.

Let’s travel together to a better tomorrow

Om CPH
CPH ejer, driver og udvikler Roskilde Lufthavn og Københavns Lufthavn. I tæt samarbejde med myndigheder og kunder er opgaven at styrke Danmarks tilgængelighed til verden, fremme den bæredygtige rejse og yde den bedst mulige service til passagerer, flyselskaber og de mange virksomheder, der opererer i CPH.

Udløber: 14.08.2022