(GL) Director of Airline Route Development

Air Greenland søger en Director of Airline Route Development til den kommercielle afdeling med tiltrædelse efter aftale. Stillingen er tidsbegrænset til 1. juli 2025. Stillingen refererer direkte til CCO.

Grønland får fra slutningen af 2024 to nye internationale lufthavne i Nuuk og Ilulissat, hvilket åbner mulighed for direkte beflyvning til nye internationale destinationer og dermed nye markedspotentialer.

Du bliver den drivende kraft, i forhold til at udvikle og eksekvere således at Air Greenland får nye rentable ruter ud af Grønland. Dette vil foregå i tæt samarbejde med vores Network Revenue Management og øvrige stakeholders i Air Greenland.

Du vil via et tæt samspil med Network Revenue Management, få den nødvendige indføring i Air Greenlands rutestruktur og hvorledes dette hænger sammen med etablering af nye ruter.

Du vil være en væsentlig medspiller i at sikre Air Greenland og vores ejeres ønske om at udvikle Grønland som en attraktiv bæredygtig turistdestination, forankret i grønlandske værdier med fokus på vores natur og samfund.

Jobbet består primært af

I samarbejde med Network Revenue Management og andre interne stakeholders, at:

  • Analysere og evaluere muligheden for nye internationale ruter ud af Grønland, herunder producere og levere analyser på nye destinationer.
  • Facilitere opbygning af netværk med internationale partnere (airlines, lufthavne, B2B/B2C agenter samt relevante interessenter og myndigheder). Således at de nødvendige businesscases kan udarbejdes og vurderes sammen med stakeholders.
  • Etablere de nye internationale ruter ud af Grønland.
  • Forankre kompetencer med international ruteudvikling i Air Greenlands Network Revenue Management

Din profil

  • Flerårig erfaring med ruteudvikling i luftfart – både Europa og Nordamerika
  • Merkantil uddannelse på minimum bachelorniveau
  • Erfaring med salgsopdyrkende arbejde B2B og/eller B2C
  • Stærk på tal og analytiske kompetencer
  • Dokumenteret projektledelse og/eller kendskab til Lean
  • Behersker dansk, engelsk og gerne grønlandsk
  • Kendskab til og forståelse for det grønlandske samfund og kultur er et plus

Personlige

Som person er du struktureret og engageret, velformuleret og har sans for detaljen. Du evner at arbejde med langsigtede strategiske projekter, ligesom du kan håndtere praktiske opgaver. Derudover selvkørende, ansvarlig og forstår vigtigheden af nøjagtighed. Du er omgængelig og løsningsorienteret, og god til at sparre med andre i organisationen. Fleksibel og god til at skabe relation på tværs af organisationen. Har gennemslagskraft og kan begå dig på alle niveauer i organisationshierarkiet.

Vi tilbyder

Et job i stadig udvikling i forhold til selskabets overordnede strategi, med selvstændigt ansvar og gode muligheder for både faglig og personlig udvikling, målrettet dit og Air Greenlands behov.

Aflønning i overensstemmelse med dine kompetencer og stillingens krav på individuelle vilkår. Hertil kommer en årlig feriefrirejse, pensionsordning samt en attraktiv forsikringspakke, der bl.a. omfatter heltidsulykkesforsikring, gruppelivsforsikring samt hospitalsdækningsforsikring.

Stillingen er som udgangspunkt placeret på Air Greenlands hovedkontor i Nuuk.

Du kan indhente yderligere oplysninger ved at kontakte CCO Henrik Bjørner Søe via [email protected], eller på telefon +299 34 34 34

Send din ansøgning med relevante oplysninger senest 31/8-2022

Søg denne stilling

 

Udløber: 31.08.2022