(GL) Revenue Accounting Manager

Vil du med på Air Greenlands rejse, hvor bl.a. flåden fornyes, processer rettes ind ift. LEAN, nye IT-systemer implementeres og hvor du gennem vedholdent engagement sikrer at selskabet kommer godt igennem de kommende forandringer, har du nu mulighed for at blive en del af et fantastisk selskab og team.

Du vil blive leder af revenue accounting funktionen i Air Greenland, som varetager afregning, kontrol og indtægtsbogføring af trafikindtægter. For at kunne det er du uddannet i IATA revenue accounting and control, hvor du udover at supportere den kommercielle afdeling i forhold til standarder og regler på trafikafregningsområdet, også deltager i forbindelse med indgåelse af aftaler med andre luftfartsselskaber.

For passagertrafikken vil du primært arbejde med afregningssystemet MonaLisa, hvor dele af arbejdsopgaverne er outsourcet, men hvor du har ansvaret for at alle opgaver bliver løst. På fragt-og postområdet implementeres nyt system, hvor du ligeledes vil få en central rolle i implementeringen og efterfølgende brug af systemet. 

Du vil referere til regnskabschefen, have ansvaret for 3 medarbejdere, og vil udover kontakten til outsourcing partner også have tæt kontakt til Revenue controlling (Driftscenter), Pricing (NRM) samt ansatte i regnskabsafdelingen, som varetager kreditkortafregninger m.v. 

Primære opgaver:

  • Etablering af forretningsgange der understøtter ovennævnte
  • Opsætning af stamdata i forhold til regler, priser og taxes
  • Salg og refundering foretages korrekt og i henhold til gældende regler
  • Koordinering og kontrol af udførsel af opgaver med outsourcing partner
  • Udførsel af diverse øvrige kontroller og afstemninger

Kompetencer:

  • Regnskabsmæssig baggrund
  • Vi foretrækker en kandidat, der har bestået IATAs uddannelse inden for revenue accounting. I modsat fald vil det være nødvendigt, at du tilegner dig denne specifikke viden hurtigst muligt.
  • Engelsk på højt niveau, dansk (eller andet skandinavisk sprog) og meget gerne grønlandsk
  • Vedholdende, ansvarsbevidst og selvstændig

Vi forventer, at du har følgende personlige egenskaber:

  • Du sætter en ære i at gøre tingene korrekt, og viser initiativ til at forbedre/effektivisere arbejdsgange, samt evner at finde og løse problemstillinger i dit område.
  • Du evner at motivere andre til at medvirke ved afslutning af igangsatte opgaver.
  • Du er vedholdende, initiativrig og har en god forståelse for systemsammenhænge.
  • Du sætter en ære i at overholde deadlines.

Du vil blive en del af en virksomhed, hvor ambitionsniveauet er højt og du såvel fagligt som personligt bliver udfordret sammen med gode kollegaer. Udover en spændende virksomhed med kompetente medarbejdere, tilbyder vi aflønning i overensstemmelse med stillingens krav på individuelle vilkår. Hertil kommer årlig feriefrirejse for familien, pensionsordning samt en attraktiv forsikringspakke, der bl.a. omfatter heltidsulykkesforsikring, gruppelivsforsikring samt hospitalsdækningsforsikring. Bolig og flytning efter gældende regler.

Du kan få yderligere oplysninger ved at kontakte Regnskabschef Louize Langholz +299 532648.

Ansøgningsfrist: 31. august 2021

Udløber: 31.08.2021