- CHECK-IN.DK - https://check-in.dk -

Air France udruller nye Boeing 777-kabiner

Air France har installeret helt nye kabiner i det første af sine 44 Boeing 777-fly, som udgør hjertet af selskabets langdistanceflåde.

Det er svært for europæiske flyselskaber at følge med selskaber som Emirates, Etihad og Qatar Airways, når det kommer til indkøb af helt nye fly. Europæerne kan dog heller ikke blot sidde på deres hænder og se Mellemøst-selskaberne æde mere og mere af markedet. Derfor har flere selskaber igangsat omfattende opgraderinger af kabinerne på deres langdistancefly.

Et af de selskaber som er længst fremme, er Air France. I sidste uge kunne selskabet således sende det første Beoing 777-langdistancefly med helt nye kabiner på alle klasser afsted fra Paris Charles de Gaulle-lufthavnen til New York.

Frem til 2016 vil alle selskabets 44 Boeing 777-fly få opgraderet kabinerne. En opgradering, der blandt andet betyder 40 procent mere plads på Premium Economy og helt nye business class-sæder. Opgraderingen vil i alt omfatte knap 10.000 Economy-sæder, mere end 1.100 Premium Economy-sæder og 2.100 nye Business Class-sæder.

Lukker sig
Sæderne på Business Class vil kunne laves om til flat beds med fri adgang til midtergangen. Sæderne kurver indad, “lukker“ sig om den enkelte passagerer og giver, ifølge Air France, ekstra privatliv på de lange ture over Atlanten eller til et andet fjernt sted.

Sæderne er specialdesignet til Air France i samarbejde med Zodiac Aerospace og designeren Mark Collins.

Air Frances business class-kunder får en 16 tommer stor trykfølsom skærm med mere end 1.000 timers underholdning. Navigationen foregår på skærmen i stil med hvordan man navigerer på en tablet pc. Hvis man ligger ned eller bare ikke gider række hånden frem mod skærmen, så er der også et trykfølsomt håndsæt til rådighed.

Ved udgangen af ​​2014 vil passagererne kunne nyde godt af de nye kabiner på Air France´s flyvninger til Singapore, Jakarta, Tokyo-Haneda, Houston og Shanghai. Douala, Dubai og Sao Paulo vil følge i begyndelsen 2015.

Starten af næste år
Flere andre europæiske selskaber er også i fuld gang med at opgradere indmaden i sine langdistancefly. Det gælder blandt andre SAS og Lufthansa. Hos SAS forventer man at kunne indsætte det første langdistancefly med ny opgraderet kabine i starten af næste år. Og hos Lufthansa er man i fuld gang med en omfattende udskiftning af business class-sæder på selskabets langdistancefly.