- CHECK-IN.DK - https://check-in.dk -

EasyJet brugerdefinerer ny app

I løbet af sommeren kommer easyJets nye Mobile Host-app. Den vil for fremtiden være tilpasset kunderne med live notifikationer på telefonen og direkte booking af hotel ved flyaflysninger.

(MILANO) Du modtager en push-besked med påmindelsen om at checke ind hjemmefra. I lufthavnen kommer en besked med informationer og kort til dit bagagedrop, din gate og din afgang. Og ved ankomsten en notifikation med guide til, hvilket bagagebånd, du skal gå til.

Det britiske lavprisselskab EasyJet har en ny opdatering af sin app på vej, som vil have nye features, mere brugertilpasning samt gøre det muligt for passagerer at blive guidet gennem deres rejsedag fra de tager hjemmefra til de er ankommet. Opdateringen af appen er skabt fra bunden, og easyJet kalder den for Mobile Host.

Et af de nyeste tiltag i appen vil være Google Maps indendørs kort, hvori selskabet kan guide alle passagerer med appen til deres gate samt give afstanden fra dem til bagagedrops eller information om lige netop deres afgang og rejse generelt.

Desuden vil passagererne få live-notifikationer om flyets boarding samt gå-til-gate og bagagebånd, når der sker ændringer. Det gør easyJet ved at samarbejde med lufthavnene om deres livedata fra informationssystemerne og kombinere det med passagerernes bookingdetaljer, position og flytider.

”Den nye opdatering indeholder flere nye tiltag som live-opdateringer, der skal gøre rejsedagen mere afslappende for passagerer. De behøver med dette ikke at holde øje med afgangsskærme hele tiden eller blive forvirrede over at være i en ny lufthavn. Det skal gøre rejsedagen lettere og bedre for dem,” siger Daniel Young, som er manager i Mobile Strategy and Development i easyJet.

Der kommer dog til at gå noget tid, før det er alle passagerer på et easyJet-fly, der kan blive guidet rundt i lufthavnen. Det nye tiltag er indtil videre nemlig kun implementeret i Gatwick Lufthavn i London, men ifølge Daniel Young fra easyJet, så arbejder selskabet på at få det klar i deres top10-lufthavne til at starte med. Det betyder, at blandt andet Malpensa Lufthavn i Milano og Edinburgh Lufthavn efter sommeren formentlig begge vil have den nye mulighed også. Københavns Lufthavn ligger i det britiske lavprisflyselskabs top 20.

Book hotel ved forsinkelser
EasyJet satser stort på deres digitale services, og den nye opdatering af appen blev præsenteret på Innovation Day i Malpensa lufthavn i Milano sammen med flere andre innovative tiltag. Selskabets hidtidige app er blevet downloadet mere end 12,5 millioner gange, og omkring 110.000 passagerer bruger hver uge det digitale boardingkort.

I den nye opdatering vil der ikke kun være nye tiltag, men også de tidligere muligheder vil være med, når lavprisselskabets Mobile Host kommer ud. Det er blandt andet en pas-scanner, hvor kunder kan scanne deres pas-informationer ind med appen og gemme dem, så de undgår at skulle taste alt ind hver gang, de skal bruge pasinformationerne. Desuden vil man som før kunne søge, booke og holde styr på sine flyrejser, ogdownloade sit boardingkort nedpå appen, så det er med digitalt.

Noget andet, der stadig vil være en del at easyJet’snye apper deres version af Flight Tracker-funktionen, hvor det er muligt for passagerer at følge opdateringer om deres fly og rejse. Det er her, der kommer oplysninger om forsinkelser eller aflysning af flyet.

”Vi arbejder hårdt på at undgå forsinkelser, men det sker jo desværre. Vi oplever, at kunderne efterspørger information. Det er ofte ikke så meget selve forsinkelsen, de er frustrerede over, men manglen på information. Derfor sætter vi ind der. Vi vil gøre det bedre for kunderne,” siger Gill Lucas, som er Disruption Manager i easyJet.

Ifølge easyJet ankom 87 procent af selskabets fly sidste år til tiden. For at forbedre situationen for passagerer, hvis fly er forsinket eller helt aflyst, kommer der sidst på sommeren endnu et digitalt tiltag til Flight-trackeren. Det vil blive muligt for kunderne at trykke på en knap og selv booke overnatning på et hotel eller et nyt fly direkte fra appen, så de undgår ventetider for hjælp i lufthavnen eller opkald til kundeservice. De kan desuden i det nye værktøj finde informationer om hotellet, tidspunkt for morgenmad og ruten derhen.

Et andet tiltag for at øge informationen er, at det britiske lavprisselskab er begyndt at bruge det sociale medie Periscope til at sende en live-video til passagererne, hvis der opstår situationer med særlige afbrydelser i flytrafikken. Det gjorde selskabet blandt andet under den store flystrejke i Paris og under askeskyen over Europa.
.
Foto: easyJet