- CHECK-IN.DK - https://check-in.dk -

Fejl i SAS reklame

“Hvad er vi blandt de bedste i verden til?“, spørger SAS i ny online-reklame. I hvert fald ikke til at huske selskabets flynumre.

“Mine damer og herrer. Dette er kaptajnen. Velkommen ombord på SK910 til New York.“

Dette er indgangsreplikken i en ny online kampagne, der skal sætte fokus på punktligheden hos SAS. Under overskriften “Hvad er vi blandt de bedste i verden til?“ kan internet-brugerne klikke på en elektronisk annonce, der indeholder et spil, hvor man skal manøvrere et fly og finde tre ord gemt i et rutekort. Som tak for ulejligheden deltager man i konkurrencen om to flybilletter fra København til New York.

Svaret i konkurrencen er, at SAS er bedst til at “flyve til tiden“. MenSAS (eller reklamebureauet Wibroe Duckert & Partners der står bag kampanen) er ikke allerbedst til at kende rutetabellen for selskabets flyvninger.

SAS Airbus A340

SK910 til eller fra New York?

Annoncen inviterer til en tur med SK910 til New York. Der er bare det problem, at SK910 ikke flyver til New York – den flyver til København, men fra New York. Ruten til New York hedder i stedet SK909.

En tommelfingerregel for erfarne rejsebranchefolk er, at lige flynumre altid er i nord- eller østgående retning, mens ulige flynumre indikerer en flyvning i syd- eller vestgående retning.

Denne erfaring gives hermed videre til SAS og selskabets reklamebureau.

Link: Hvad er vi blandt de bedste i verden til?