- CHECK-IN.DK - https://check-in.dk -

Finnair scorer hattrick som nordeuropæisk mester

I forbindelse med Farnborough International Airshow blev Finnair for tredje år i træk kåret som Nordeuropas bedste flyselskab i World Airline Awards.

Torsdag dannede Farnborough International Airshow rammerne om den prestigefyldte prisuddeling af World Airlines Awards.

Prisuddelingen er organiseret af Skytrax og bygger på tilfredshedsundersøgelser fra rejsende i mere end 160 lande.

For tredje år i træk kunne Finnair hjemtage prisen som Nordeuropas bedste flyselskab. En pris som vækker naturlig glæde hos Finnair, der til daglig er plaget af nedskæringer og økonomisk svage resultater.

”Finnair har først og fremmest fokus på kundernes behov, og det er vores mål at give vores rejsende ro i sindet på alle etaper af deres rejser. Vi er beæret over at modtage denne pris for tredje år i træk. Den viser, at vores personlige kundefokuserede tilgang virkelig bliver bemærket,” siger Finnairs Senior Vice President, Communications, Arja Suominen.

Men Finnair vil ikke være tilfreds med at score hattrick. Selskabet vil kæmpe hårdt for at sikre sig prisen fremover ved konstant at forsøge at skabe forbedringer af kundeoplevelsen. Om økonomien rækker til flere innovative tiltag, er dog en anden sag.

Eneste firestjernede flyselskab i Norden
Skytrax har tidligere på året fornyet Finnairs fire stjerner i rating-systemet, og Finnair er fortsat det eneste flyselskab i Norden med fire stjerner.

”Denne pris til Finnair er et fantastisk resultat. Tre år i træk med succes afspejler det hårde arbejde fra alle medarbejdere for at nå et så højt niveau af kundetilfredshed,” siger Skytrax formand, Edward Plaisted.

Der er kun seks europæiske flyselskaber udover Finnair, der har fire stjerner hos Skytrax. Det er henholdsvis Air France, Austrian, British Airways, Lufthansa, Swiss og Turkish Airlines. SAS befinder sig sammen med Norwegian i kategorien over trestjernede selskaber.

World Airline Awards betragtes somet af devigtigste redskaber til at måle graden af passagernes tilfredshed. Undersøgelsen analyserer kundernes tilfredshed på alle dele af flyrejsen. Det gælder både i lufthavnen og ombord på flyet, hvor der bliver set på elementer som check-in, boarding, sæder, renlighed i kabinen, mad, drikkevarer, underholdning på flyet og personalets service.