- CHECK-IN.DK - https://check-in.dk -

Fuld gas på indretningen af American Airlines’ nye indenrigsfly

Økonomiske vanskeligheder og en mulig fjendtlig overtagelse får ikke American Airlines til at holde igen med indretningen af deres nye fly til de amerikanske indenrigsruter.

En betalingsstandsning og en konkurrent, der står på spring til at overtage selskabet, er tilsyneladende ingen hindring for American Airlines til at give den fuld gas på indretningen af sine nye Airbus A321-fly til brug på indenrigsruterne mellem New York og den amerikanske vestkyst.

Med stor stolthed har selskabet således lagt billeder ud på dets Facebook-side af hvordan kabinerne kommer til at se ud i de nye fly. Som det første amerikanske flyselskab udstyrer American Airlines de nye Airbus-fly med ”lie-flat seats” på første og businessklasse og bliver det første selskab med tre klasser på indenrigsflyene.

Den nye førsteklasse vil blive udstyret med 10 ”lie-flat sæder” i en 1-1 konfiguration, som giver direkte adgang til sæderne fra midtergangen. Businessklassen vil have 20 sæder i en 2-2 konfiguration og på økonomiklasse vil der være tre sæder på hver side af midtergangen i en såkaldt 3-3 konfiguration.Tv-skærme i stoleryggene ved alle sæder og trådløst internet til alle er også nogle af de nye tiltag.

De første nye fly vil blive leveret i slutningen af 2013 og vil i første omgang erstatte American Airlines’ eksisterende flåde af Boeing 767-200 fly på ruterne mellem New York JFK-lufthavnen og San Francisco og Los Angeles.

Skærer i pensioner
De nye kabiner får en blandet modtagelse af kunderne i kommentarfeltet på Americans Facebook-side. En hvis andel er naturligvis begejstrede for de nye kabiner og glæder sig til at krydse USA ombord på de nye fly. Omtrent lige så mange forstår ikke hvordan selskabet kan have råd til den slags i en situation som den American Airlines befinder sig i. En ansat i selskabet lufter sin frustration over at selskabet på den ene side skærer i medarbejdernes pensionsordninger og på anden side spenderer penge på de nye kabiner.

Endelig undrer en stor andel sig over, at American Airlines har valgt at købe europæiske fly og ikke de amerikansk-producerede Boeing-fly. Selskabet har dog købt nye fly hos både Airbus og Boeing til levering frem til 2017. Det vil give American Airlines den yngste flyflåde blandt de største amerikanske flyselskaber.