Det blev senior-rejsekonsulent Margit Glintborg fra rejseafdelingen hos Grundfos, der vandt årets MPI Award 2013. Hun kan nu kalde sig årets mødeplanlægger.
Den danske afdeling af Meetings Profession International (MPI) afholder hvert år et en prisuddeling, hvor en af hovedpriserne er kåringen af årets mødeplanlægger.
Ved årets Danish MPI Award2 2013, der blev afholdt den 11. april på HIlton Copenhagen Airport Hotel, var i altfem mødeplanlæggere nomineret. Det var et fornemt selskab bestående af Christina Kjær Nielsen fra Rambøll, Maria Prehn fra Dagbladet Børsen, Peter Lange og Kirsten Ernst fra Oracle Denmark, Vibe Sannig fra Danske Bank og endelig Margit Glintborg fra Grundfos.
Det blev Margit Glintborg, der løb af med sejren, og senior-rejsekonsulenten i Grundfos Travel Department kan nu kalde sig årets mødeplanlægger 2013.
Prisen gives til en person eller funktion, der har skabt merværdi i rollen som mødeplanlægger via klart definerede målsætninger, nytænkning af format og brug af evaluering.
Juryens begrundelse for specifikt at give prisen til Margit Glintborg er følgende.
“Årets mødeplanlægger får prisen for sit arbejde med strategisk forankring af møder og konferencer hos Grundfos samt sin store indsats og velvillighed for at dele viden og erfaring med både leverandører og andre mødeplanlæggere.“
Årets mødeplanlægger er da også stolt af titlen.
“Det var en fantastisk aften, og fedt at få branchens stemmer. Det er dejligt at vide, at jeg gør en forskel,“ er den spontane kommentar fra Margit Glintborg.
180 danske MPI-medlemmer
MPI har hovedsæde i Dallas og er den største organisation for mødebranchen. MPI har i dag globalt omkring 24.000 medlemmer, som er organiseret i 71 nationale eller lokale såkaldte “chapters“. Der er ca. 180 medlemmer i det danske chapter.
“Møder, messer og kongresser skaber årligt op imod 40.000 arbejdspladser og turismerelateret omsætning på over 20 mia. kroner i Danmark. Derfor er det vigtigt, at branchen hylder sine bedste og sætter fokus på de mange aktører, der hver dag arbejder hårdt for at gøre Danmark til en attraktiv og konkurrencedygtig destination for møder og konferencer,“ sagde marketingchef Janne Grønkjær henriksen fra VisitDenmark i forbindelse med prisuddelingen.