- CHECK-IN.DK - https://check-in.dk -

Her afsløres det nye Ryanair

Ryanair samler i slutningen af marts måned verdenspressen til et gigantisk arrangement i London. Her vil det irske lavprisflyselskab løfte sløret for 'New Ryanair EXPERIENCE'.

Når det irske lavprisflyselskab Ryanair afholder de traditionelle pressemøder på selskabets europæiske baser, sker det ved, at Ryanair-bossen, Michael O´Leary, kommer flyvende i et af selskabets egne Boeing 737-800 ledsaget af en kollega fra marketingafdelingen.

For journalister, der har deltaget i disse møder, er det også velkendt, at Hr. O´Leary har en uvane med at komme for sent, og at der i øvrigt ikke er bestilt noget traktement til den ventede presse, med mindre samarbejdslufthavnen forbarmer sig og stiller noget an.

Men nu er stilen lagt om. Ryanair er i gang med at skabe en helt ny og mere kunde- og markedsvenlig profil, og det kommer verdenspressen som de første til at opleve, når Ryanair den 26. marts præsenterer “the new Ryanair EXPERIECE.“

Det sker ved et gigantisk arrangement i Design Museum i London med frokost og aftendrinks ved Themsen. Overskriften er “Low cost flights changed everything. Here we go again.“

Udvalgte journalister fra Europa og andre steder i verden vil flyve direkte ind til London, hvor Ryanair sørger for eventuel overnatning samt fælles busser fra ankomstlufthavnene.

Verdens største PR-bureau
Det er således et arrangement, der i form og indhold, ligger meget langt fra den stil, som Ryanair hidtil har været kendt for.

Arrangementet er lagt i hænderne på Edelman, der er verdens største PR-virksomhed med 67 afdelinger og 4.800 ansatte over hele verden, og sandsynligvis vil der være en omkostningsramme, der angiveligt vil svare til alle hidtil afholdte pressemøder tilsammen.

Til stede ved præsentationen af det nye Ryanair vil være koncernchef Michael O´Leary samt koncernmarketingchef Kenny Jacobs. Pressen vil være repræsenteret af 120 journalister fra hele verden.

Det forventes, at Ryanair vil præsentere detaljerne i den strategi, der primært skal tiltrække erhvervsrejsende blandt de næste 30 mio. rejsende, der er vækstmålet frem til 2018. Herudover er det ikke utænkeligt, at langdistanceruter kan komme på agendaen på mødet i London.

CHECK-IN.dk vil som et af de få skandinaviske medier være repræsenteret ved arrangementet i London.

Foto: Design Museum i London