- CHECK-IN.DK - https://check-in.dk -

Norwegian-selskab vil statusmatche mod EuroBonus

Widerøe har nu gjort alvor af ønsket om at skifte SAS EuroBonus ud med Norwegian Reward-programmet. Her lyder det, at de mest loyale kunder hos Widerøe vil kunne fortsætte deres prioritetsstatus i det nye loyalitetsprogram.

I foråret lød det, at Widerøe sigtede mod at blive en del af Norwegian Reward, Norwegians loyalitetsprogram.

Det ønske er nu blevet til virkelighed, og til kunder hos Widerøe, som har været vant til, at selskabet har været en del af SAS EuroBonus, lyder det, at man vil tilbyde et såkaldt ”statusmatch” fra EuroBonus.

Det betyder, at de vil få Norwegian Reward Priority, så de fortsat kan rejse med fordele, fortæller Magnus Thome Maursund, kommerciel direktør i Norwegian, i en pressemeddelelse.

Får adgang til point på flere ruter
Hos Widerøe fortæller Maursunds modstykke, kommerciel direktør Espen Steiro, at Norwegian Reward kommer til at betyde, at flere kunder kommer til at kunne optjene point. SAS nægtede nemlig optjening af point på strækninger, som Widerøe fløj i konkurrence med SAS.

”Med Norwegian Reward vil vi kunne tilbyde optjening til endda flere af vores rejsende. I dag er der hvert år én million rejsende på vores kommercielle ruter, som ikke får optjening af bonuspoint. Med overgangen til Reward vil rejsende på alle vores kommercielle ruter få både optjening og fordele, når de rejser med Widerøe,” siger han.

I pressemeddelelsen lyder det, at loyalitetsprogrammet giver medlemmer fordele som gratis bagage, fast track og pointsystemet ”Spenn,” som kan bruges på nye flyrejser, overnatning på Strawberrys hoteller og snart også i Rema 1000’s butikker.

”Vi mener, at Norwegian Reward er det bedste program for Widerøes kunder. Programmet giver hurtigere optjening af fordele, også for kunder som ikke rejser hver uge. Samtidig beholder de, som rejser mest, fordelene, de er vant til, som adgang til lounges, hvor dette tilbydes,” siger Espen Steiro.

Træder i kraft om et par uger
Widerøe er formelt ude af EuroBonus-programmet fra den 16. oktober, og fra da af kan EuroBonus’ medlemmer ikke længere bruge deres optjente fordele på Widerøes flyvninger.

Med løftet om statusmatchet vil Widerøes kunder med Gold- eller Diamond-status i EuroBonus tilsvarende kunne opnå samme status som Norwegian Reward Priority-kunder fra første dag, de bliver medlemmer. Det kræver dog, at man aktivt gør brug af statusmatch på Norwegians hjemmeside.

Norwegians loyalitetsprogram har eksisteret siden 2007. Det var dog først i maj 2024, at man lancerede det nye Norwegian Reward Priority, beregnet til de kunder, som flyver mest med selskaberne i programmet. Udover de førnævnte selskaber kan loyalitetspoint også optjenes gennem køb af billetter hos Tivoli og på billeje hos Avis.

 

Relaterede artikler:

Widerøe klar til at blive en del af Norwegian Reward

Skepsis over for nyt Norwegian-samarbejde

Norwegian vil udfordre SAS EuroBonus