- CHECK-IN.DK - https://check-in.dk -

Norwegian udsætter Dreamlineren i tre måneder

Problemerne hos Boeing med det nye Dreamliner langdistancefly får nu Norwegian til at udsætte premieren i tre måneder til den 30. august.

Torsdag den 30. maj sætter Norwegian flight DY7001 kursen mod New York-JFK lufthavnen på den første langdistanceflyvning hos det norske lavprisflyselskab.

Men deter nu endegyldigt en realitet, at det ikke bliver medBoeing 787 Dreamliner-flyet. Norwegian harindtil viderebesluttet at udsætte premiereflyvningen med Dreamlineren til slutningen af august måned. Det fremgår af selskabets hjemmeside samt de tidtabeller, der er tilgængelige i de internationale reservationsystemer.

I stedet vil Norwegian i perioden fra 30. maj til og med den 30. august benytte de to indlejede Airbus A340-300 fly, som vil blive opereret af det portugesiske flyselskab Hi Fly på vegne af Norwegian. Et fly er ifølge Norwegian blevet lejet i tre måneder, mens et andet fly er lejet for to måneder.

Dreamliner-flyet har i sin konfiguration 291 sæder, hvoraf32 er på Premium-klasse. Vikarflyene fra Hi Fly bliver ifølge Airline Routes solgt med 33 sæder på Premium-klasse samt 234 sæderpå Economy-klasse. Men flyet er i virkeligheden indrettet med 12 førsteklasses sæder, 42 på business class samt 213 på Economy-klasse. Det betyder, at nogle passagerer vil få en rejseoplevelse, der er noget bedre, end den de har betalt for.

Ingenkompensation
Selvom man ikke kommer til at rejse med Dreamlineren, skal man dog ikke regne med kompensation, selvom billetten kan være købt under andre forudsætninger.

“Billetter til New York og Bangkokkan ombookes gratis til og med udgangen af april måned, eller man kan vælge at få fuld refusion,“ siger Norwegians danske presse-og markedschef Johan Bisgaard Larsen til CHECK-IN.dk.

Nogle rejsende harsandsynligvis købt billetten til New York eller Bangkokudelukkende for at prøve oplevelsen af at flyve med det nye Dreamliner-fly.

Inkluderet iprisen på de allerede solgte billetterer “787 Dreamliner-oplevelsen, Timco lædersæder, personligt underholdningssystem og touchscreen snackbestilling,“ som Norwegian har reklameret med på selskabets hjemmeside.