- CHECK-IN.DK - https://check-in.dk -

Ny førsteklasse-kabine hos British Airways

British Airways har investeret mere end 800 mio. kr. i et nyt kabinekoncept til passagerer på First Class. Omfatter bl.a. en privat kabine med seng, der har 60 % mere skulderplads.

Et nyt førsteklasse kabinekoncept, der signalerer klassisk design og diskret luksus er resultatet af en investering på over 800 mio. kr., som British Airways har foretaget til udvikling af sit nøgleprodukt.

I diskrete creme og mørkeblå farver har British Airways indrettet 14 private kabiner på 747-flyene og op til 17 kabiner på en række af selskabets Boeing 777-fly.

Kabinerne er indrettet med egen garderobe og ekstra plads til bagagen. Sædet har ekstra lænde- og hovedstøtte og kan lægges ned til 180 graders hældning i en seng, der har 60 % mere skulderplads end hidtil. Og rejser man efter kl. 19.30 kan man allerede på forhånd bestille opredning, så man kan starte rejsen med at gå til køjs i en seng opredt med madras, pude og dyne. Men her stopper det ikke. En særligt designet toiletpung, pyjamas, slippers og diverse toiletartikler står til rådighed for den rejsende.

Ønsker man i stedet at arbejde eller spise kan man benytte den læderbetrukne skrivebordsplade, der nemt omdannes til et spisebord. Et specielt “venne-sæde“ gør det muligt for passagerer at spise sammen. Ønsker man underholdning kan en 15“ TV -skærm med dertilhørende 200 film, TV/radio, CD´er spil og lydbøger benyttes.

“Med moderniseringen af First har vi skabt et univers, der minder om privatflyets komfort. Vi har bevidst modstået fristelsen til gadgets og gimmicks og i stedet fokuseret på klassisk, underspillet elegance og den bedste kvalitet. Hvert enkelt design er grundigt gennemtænkt og gennemtestet for at sikre, at vi giver vores kunder præcis dét, de ønsker,“ udtaler Mark Hassel, der er chef for Customer Experience hos British Airways.

I januar måned 2010 kunne British Airways konstatere et fald i den såkaldte “premium-trafik“ (Business Class og førsteklasse) på 2,7 % i forhold til året før. En trend, der ikke afviger fra de mange foregående måneder, hvorfor det nye produkt-tiltag er dristigt i et marked, der stadig falder.