Online-rejsebureauet Travellink tilbyder et prisstyringsværktøj, der skal sikre, at kunderne bestiller indenfor prisrammer.
I krisertider strammes der op på rejseomkostningerne. Online-rejsebureauet Travellink tilbyder kunderne et værktøj kaldet “Average Ticket Price“, der skal hjælpe med at holde omkostningerne indenfor aftale rammer.
Værktøjet baserer sig på historiske gennemsnitspriser til de destinationer, som den pågældende virksomhed ofte rejser til. Når de rejsende – eller rejsebestillerne – booker via Travellinks online-system vil der komme en rød markering, såfremt flybillettens pris overstiger virksomhedensgennemsnitspris eller en aftalt maksimumpris.
Travellink tilbyder “Average Ticket Price“
En gul markering vil vise, at prisen er en smule over det aftalte niveau, mens en grøn markering indikerer, at flyprisen er på samme niveau eller under, hvad virksomheden plejer at købe til – eller maksimalt ønsker at betale.
Hidtil har de gængse online-systemer fra konkurrerende rejsebureauer haft en prisstyring baseret på valg af klasser, således at en rød markering dukkede op, hvis man bestilte en flybillet på en serviceklasse, som ikke var godkendt af og aftalt med virksomheden. Average Ticket Price-systemet tager udgangspunkt i prisen på flybilletten og ikke serviceklassen, hvilket for mange virksomheder kan være en mere rigtig og optimal løsning.