- CHECK-IN.DK - https://check-in.dk -

Rejsechefer truer SAS

De nye ændrede vilkår for SAS EuroBonus medlemmer har skabt vrede flere større virksomheder, der truer med at finde andre leverandører.

Ændringen af bestemmelserne i SAS EuroBonus medlemsvilkår, der fremover forhindrer virksomhederne i at pulje opsparede bonuspoint fra SAS-rejser, får nu Grundfos til at reagere.

Grundfos mener ifølge Jyllands-Posten, at SAS som en tyv om natten har ændret vilkårene til ugunst for Grundfos og andre danske virksomheder. Mulighederne for at udnytte optjente bonuspoint med SAS er blevet betydeligt reduceret med den nye regelændring.

“Vi må kigge andre steder hen. Det er nemt nok for os at finde alternativer til den oversøiske trafik. Vi kan flytte til Air France KLM og Finnair, som begge flyver fra Jylland. Vores eneste mulighed for at reagere, er at kigge til andre selskaber,“ siger lederen af Grundfos´ rejseafdeling Nomi Kustosz Andersen til Jyllands-Posten.

Nomi K. Andersen

Nomi K. Andersen, Grundfos

Grundfos står ikke alene med sin kritik. I gårsdagens udgave af takeoff.dk skældte rejsechef Lars Engmose fra virksomheden Haldor Topsøe også ud på SAS.

“Mange virksomheder er i krise, hver krone vendes. Spørgsmålet er, om de synes det er en god idé at omkostningerne stiger, så længe de rejsende kan bruge bonuspoint hos SAS til at blive beriget med ting til hjemmet fra brugskunst til Philips Wet Shaver, en brødrister og en “Bob home Powersaft presser“. Det er en ommer!,“ siger Lars Engmose til takeoff.dk.

Salgsdirektør Per Møller Jensen fra SAS i Danmark siger i en kommentar til takeoff.dk, at SAS i lighed med andre luftfartsselskaber ønsker en direkte dialog med de rejsende, hvilket ikke er muligt, hvis virksomheden overtager dialogen med SAS. Det skulle være årsagen til, at selskabet har valgt at ændre reglerne.