- CHECK-IN.DK - https://check-in.dk -

SAS åbner for betaling med EuroBonus-point

Fra den 1. november kan næsten 3 millioner medlemmer af SAS EuroBonus-programmet bruge deres optjente point som betaling ombord på flyene. SAS giver kunderne mulighed for at købe mad, drikke, slik, parfume og make up fra SAS CloudShop.

Mere end 2,8 millioner medlemmer af SAS EuroBonus-programmet får nu en helt ny mulighed for at anvende deres optjente point.

SAS er nemlig blandt de første flyselskaber i verden, som gør det muligt at
betale med EuroBonus point, når man handler ombord. Fra og med den 1. november kanrejsende med SASbetale med optjente point, når der købes mad, drikke, slik, parfume, make up og andre accessories fra SAS CloudShop ombord.

“Vi vil gerne give vores medlemmer muligheden for at kunne bruge deres
EuroBonus point ombord. At kunne bruge sine point til indkøb på
flyrejsen er et godt supplement til alle de andre muligheder, der er for
at bruge sine point. Og det er en mulighed vores kunder efterspørger,“
siger Magdalena Rohdin-Hurtig, der er ansvarlig for EuroBonus Rewards.

En Caesar salat med kylling koster for eksempel 2.300 point, en Smoothie
& Crisp menu 1.500 point, en miniflaske champagne 2.700 point og et
LEGO-fly 4.600 point.

Mange anvendelsesmuligheder for point

Der bliver brugt flest EuroBonus point til køb af flybilletter, men mange anvender også deres point til hoteller, leje af bil, opgradering
ombord eller gavekort.

SAS har i de seneste år lanceret en række nye muligheder for at kunne brugeoptjente point – herunder blandt andet EuroBonus-shoppen, hvor der er mere end 2.000 produkter, som kan købes med point. Derudover er det også muligt at købe en flybillet med en blanding af både point og penge.

SAS EuroBonus loyalitetsprogrammet blev introduceret den 27.april 1992 og har i dag over 2,8 millioner medlemmer, heraf alene omkring 550.000 i Danmark.

Denmest mest frekvente rejsende i programmet har optjent ikke færre end 8,9 millioner bonuspoint, hvilket svarer til en værdi på næsten 2,1 millioner danske kroner.

I hovedparten af de danske virksomheder tilfalder optjente bonuspoint medarbejderne til privat brug. Det skyldes delvist, at administrationen af optjente point er for ressourcetung, ligesom en række virksomheder ønsker at lade medarbejderne beholde points som kompensation for at bruge fritiden til rejser i virksomhedens tjeneste.