- CHECK-IN.dk - https://check-in.dk -

SAS forlænger aftale med KLM

SAS har underskrevet en ny kontrakt med KLM UK Engineering om vedligeholdelse af Boeing 737NG-fly.

Samarbejdet mellem SAS og KLM fortsætter også i årene frem.

Det skandinaviske flyselskab har således underskrevet en ny kontrakt med KLM UK Engineering om vedligeholdelse af Boeing 737NG-fly. Der er specifikt tale om en heavy maintenance-kontrakt med indhold af Airframe Maintenance Support, der består af vedligehold af flyenes skrog.

Fra 2020 vil KLM UK Engineering påbegynde vedligeholdelseskontrakten med SAS fra basen i Norwich Airport i Storbritannien. Der vil blive udført vedligehold af SAS’ 58 Boeing 737NG-fly.

”Vi er glade for at have fået tildelt en langvarig heavy maintenance-aftale med SAS til støtte for deres Boeing 737NG-flåde. SAS vil blive en af ​​de første kunder, der får service i vores nyligt bygget state-of-the-art-hangar og værksted, og vi ser frem til at byde dem velkommen tilbage til Norwich,” siger Graham Casbourne, salgsdirektør i KLM UK Engineering Limited.

Og hos SAS, der underskrev en anden vedligeholdelsesaftale med KLM sidste år, er der også glæde over den nye kontrakt.

”Vi er glade for igen at samarbejde med KLM UK Engineering og bruge deres erfaring med Boeing 737-produktet,” siger Per Morström, kontraktdirektør for CAMO i SAS.

Kontrakt om rutetinetjek af SAS-fly
KLM UK Engineering er en anerkendt MRO-leverandør, der primært foretager vedligehold af flyene i Air France-KLM-koncernen. Men selskabet indgår altså også kontrakter med eksterne kunder. SAS og KLM UK Engineering indgik i april sidste år en aftale om såkaldt line maintenance, der består af rutinetjek og korte eftersyn.

Kontrakten omfattede support til SAS’ Boeing 737- og Airbus A320-fly på KLM UK Engineerings eksisterende vedligeholdelsescentre i skotske Edinburgh og Aberdeen.

KLM UK Engineering har også tidligere leveret heavy maintenance på de nu forhenværende Fokker 50-fly hos SAS.

Det britiske KLM-vedligeholdelsesselskab blev i 2008 certificeret til Boeing 737, og i 2014 indløb en tilladelse til at vedligeholde fly fra Airbus A320-familien. KLM UK Engineering er desuden certificeret til at arbejde med Embraer E170/190, BAe 146 & Avro RJ samt Fokker 70/100. Selskabet har i over 40 år haft hovedkvarter i Norwich Airport og beskæftiger cirka 400 medarbejdere over hele Storbritannien.

 

Relaterede artikler:

KLM-selskab skal vedligeholde SAS-fly

Nye SAS-fly skal til eftersyn i Estland

18 fly i ny SAS-bemaling inden udgangen af 2019