- CHECK-IN.DK - https://check-in.dk -

SAS går efter Freddie

Loyalitetsprogrammernes svar på Oscar priserne, Freddie Awards, uddeles snart. SAS forsøger at mobilisere Eurobonus-medlemmerne til at stemme i konkurrencen, der er opkaldt efter Freddie Laker.

Filmverdenen har den årlige uddeling af Oscar-statuetter til årets bedste film, skuespillere, instruktører, manuskriptforfattere og lignende. Inden for den verden, der beskæftiger sig med loyalitetsprogrammer hos luftfartsselskaber, har man den årlige uddeling af de såkaldte Freddie Awards.

Priserne uddeles den 25. april, men på søndag, 31. marts, er sidste frist for at afgive sin stemme. Hos SAS vil man gerne vinde en eller flere af de prestigefyldte Freddie-priser. Derfor opfordrer selskabet sine Eurobonus-medlemmer til at stemme på SAS’ fejring af Eurobonus-programmets 20 års fødselsdag, som den bedste promoveringskampagne blandt de europæiske luftfartsselskaber i 2012.

Jubilæet blev blandt andet fejret med pointilbud med op til 75 procents rabat og konkurrencer, hvor præmien var point. På selve dagen, den 27. april sidste år, blev der uddelt drinks, gaver og souvenirs til passagererne på 20 udvalgte flyvninger fra København, Stockholm Arlanda, Oslo Gardermoen og Helsinki, ligesom der blev budt på kage i SAS’ lounges i flere lufthavne.

SAS’ fødselsdagsfestivitas dyster med 10 andre europæiske luftfartselskabers forskellige tilbud og kampagner over for deres mest loyale kunder.

En af konkurrenterne er Lufthansa, der i en periode på otte måneder sidste år tilbød sine Miles & More-medlemmer at tjene dobbelt eller tredobbelt antal point på én bestemt rute, som medlemmerne selv valgte.

Der uddeles også Freddie Awards til det europæiske luftfartsselskab, der har den bedste kundeservice på bonusprogram-medlemmerne og til det selskab, der generelt har det bedste loyalitetsprogram. Her dyster SAS’ Eurobonus-program med ikke mindre end 24 andre programmer.

Seks ud af otte
Freddie Awards er opkaldt efter den britiske luftfartspionér Freddie Laker og er blevet uddelt siden 1988 af magasinet Inside Flyer, der beskæftiger sig med loyalitetsprogrammer hos luftfartsselskaber og hotelkæder.

Frem til 2000 blev der kun uddelt priser til amerikanske luftfartsselskabers loyalitetsprogrammer. I 2001 kom en kategori for internationale loyalitetsprogrammer med og her tog SAS Eurobonus seks af de otte priser som blandt andet bedste internationale loyalitetsprogram, bedste hjemmeside og bedste kommunikation til medlemmerne. I 2002 og 2004 tog SAS Eurobonus også prisen som årets bedste internationale loyalitetsprogram. I 2011 blev SAS Eurobonus udnævnt til at være det europæiske luftfartsselskab, der var bedst, når ens point skulle indløses.

Foto: Freddie Awards er opkaldt efter den britiske luftfartspionér Freddie Laker.