- CHECK-IN.DK - https://check-in.dk -

SmartPass til alle 54.000 SAS-guldkortholdere

I løbet af oktober måned påbegynder SAS udrulningen af de såkaldte SmartPass til ikke færre end 54.000 skandinaviske guldkortholdere i loyalitetsprogrammet EuroBonus. Dermed bliver det hurtigere og mere enkelt at komme igennem check-in, sikkerhedskontrol samt at boarde flyet i de skandinaviske lufthavne.

Hyppigt rejsende hos SAS kan snart se frem til endnu en fartskabende fordel. Det sker, når SAS Smart Pass produktet fra midten af oktober måned udrulles til omkring 54.000 skandinaviske SAS-guldkortholdere og Pandion-medlemmer.

Produktet har været testet i lufthavnene i Aalborg, Malmø og Aalesund siden foråret. Det er baseret påNear Field Communication (NFC) teknologi.Rent konkret betyder det, at SAS-kunderne får tilsendt en sticker med en NFC-kode indeholdende EuroBonus-data om den rejsende. Denne sticker skal påklæbes bagsiden afmobiltelefonen, der herefter skal holdes op foran en såkaldt ‘NFC-reader“ enhed i afrejselufthavnen, hvormed check-in, sikkerhedskontrol, boarding og eventuel lounge-adgangvil foregå hurtigere og mere effektivt.

I alt 120 SAS-guldkortholdere har testet teknologien siden foråret, og erfaringerne er positive. Kunderne har rapporteret tilbage, at det er hurtigt og enkelt at anvende NFC-stickeren.

Udrulningen sker fra midten af oktober månedtil 21.000 SAS-guldkortholdere i Sverige. Herefter følger senere på efteråret 21.000 guldkortholdere i Norge samt 12.000 guldkortholdere i Danmark. De særligt udvalgte SAS EuroBonus Pandion-medlemmer er også omfattet af SmartPass udrulningen.

SmartPass NFC-læserne vilblive installeret i alle skandinaviske lufthavne, der trafikeres af SAS. Produktet kan benyttes ved alle rejser med SAS indenfor Skandinavien samt fra Skandinavien til lande indenfor Schengen-samarbejdet.

Når installationen af NFC-læserne er afsluttet i alle skandinaviske lufthavne, vil de også blive udrullet ved Fast Track og lounge-faciliteter i de lufthavne, hvor disse ydelser forefindes.

Sticker-løsningen vil dogvære nødvendig, indtil der er en kritisk masse i markedet af nye telefoner, der har NFC-teknologien indbygget.

“Vi lancerer SmartPass med den sticker-løsning vi brugte i testfasen. Der findes i dag for få mobiltelefoner i markedet med indbygget NFC-teknologi, men antallet vil blive øget væsentligt i de kommende år. Vi har derfor allerede påbegyndt udvikling for fremadrettetat kunne tilbyde SAS Smart Pass til kunder, som har mobiltelefoner med NFC indbygget,“ fortæller Per Møller Jensen, der er Vice President, Brand, Marketing og EuroBonus hos SAS.