- CHECK-IN.DK - https://check-in.dk -

Star Tour sprænger rammerne på Facebook

Den danske rejsearrangør Bravo Tours gik i efteråret på Facebook under navnet 'Afbudsrejser' og har fået mere end 50.000 medlemmer herigennem. Denne rekord er nu slået eftertrykkeligt af konkurrenten Star Tour, der har fået 85.000 medlemmer i løbet af ganske få dage.

En af de hastigst voksende sider på den danske udgave af Facebook er ubetinget den nye side fra rejsearrangøren Star Tour.

I løbet af ganske få dage har op imod 85.000 danskere meldt sig til på Facebook-siden hos Star Tour. Dermed overgår Star Tour konkurrenten Bravo Tours, der i begyndelsen af efteråret med succes oprettede sig på det populære sociale medie under navnet “Afbudsrejser“.

“Afbudsrejser“ har p.t. lidt mere end 52.000 medlemmer. Ellers har det set skidt ud med de danske charterarrangørers aktiviteter på Facebook.Da CHECK-IN.dki september månedtog et tjek på de førende charterarrangører, havde Spies, som Danmarks største rejsearangør, kun ca. 3.500 medlemmer i sin Facebook-gruppe. Andre rejsearrangører som Apollo og Falk Lauritsenhavde henholdsvis 675 og 450 medlemmer

Star Tour-succesen på Facebook er skabt gennem lancering af en pakkekalender, der er blevet en så stor succes, at den amerikanske Facebook-organisation kortvarigt lukkede siden, da man troede, at der var tale om en “ondsindet“ side, idetpopulariteten bredte sig med samme hast som virus på nettet.

På blot tre dage fik siden 70.000 medlemmer, og der er p.t. omkring 85.000 tilmeldte brugere på siden.

“Idéen var at kombinere Star Tour´s verden med julens værdier og samtidig gøre kampagnen underholdende og relevant for målgruppen. Ved at give deltagerne mulighed for at dele præmierne med en ven, holder Star Tour fast i julens ånd om at være gode ved hinanden, og hertil er facebook en glimrende kommunikationskanal,“ fortæller Commercial manager i Star Tour, Brian Faber om kampagnen.

Men succesen på Facebook har betydet, at Star Tour har måttet indkalde ekstra medarbejdere for at besvare de mange henvendelser, der er kommet fra brugerne. Derfor er det ikke blot et spørgsmål om at lade sig repræsentere på Facebook. Det er også vigtigt, at man har ressourcerne til seriøst at kunne behandle de mange henvendelser.

“Flere end 80.000 fans forpligter og vi arbejder hårdt med vores planer for, hvordan vi skal leve op til og gøre os fortjent til dem fremover, siger Brian Faber.

Mens denne artikel er blevet skrevet, har yderligere 21 tilmeldt sig Star Tour´s Facebook-side. Kan Star Tour sælge rejser i samme tempo, skulle der ingen bekymringer være hos Danmarks næststørste rejsearrangør fremover.

Foto: Den nye Facebook-side fra Star Tour er vokset eksplosivt i løbet af ganske få dage.