- CHECK-IN.DK - https://check-in.dk -

Svensk virksomhed med egen rejse-app

Svenske Tetra Laval har udviklet sin egen rejse-app til sine mere end 12.000 rejsende medarbejdere. Den erstatter 10.000 papireksemplarer af virksomhedens rejsemanual.

Medarbejderne hos den svenske Tetra Laval-koncern er ikke længere nødsaget til at klare sig med virksomhedens trykte rejsemanual og de apps, som rejsebureauer, hoteller, luftfartsselskaber og lufthavne har udviklet, når de er på farten.

Rejsemanualen, der hvert år siden 1992 er blevet trykt i mere end 10.000 eksemplarer, er nemlig blevet afløst af en app, som virksomhedens mere end 12.000 rejsende medarbejdere kan bruge på deres smartphones. Koncernen har i alt mere end 32.000 ansatte verden over.

En oversigt over 620 foretrukne hoteller samt biludlejningsfirmaer, anbefalede taxaselskaber og adresser på virksomhedens kontorer verden over, er nogle af hjørnestenene i app’en, der også indeholder en oversigt over telefonnumre som medarbejderne kan ringe til i nødstilfælde.

Kan bruges offline
Tetra Laval er en af de første virksomheder i verden til at få lavet sin egen skræddersyede rejse-app. For at spare udgifterne til roaming har selskabet gjort meget ud af at app’en kan bruges når man er offline uden adgang til mobilnet eller wi-fi.

“Det var essentielt for os, at når først app’en var downloadet til medarbejderens smartphone, så var al information tilgængelig på telefonen,” siger Ulrika Rosén, indkøbsansvarlig for rejseydelser hos Tetra Laval til BusinessTravelNews.

I næste version af app’en bliver der dog mulighed for at bruge mobilnettet og internetforbindelser til visse nye services. Det kunne være advarsler og alarmer, som kunne sendes ud til medarbejdere i specifikke geografiske områder. Det kan være om alt fra orkaner og jordskælv til information om flyvelederstrejker.

Virksomheden ser også på muligheden for at lade medarbejderne bedømme hotellerne de bor på ved hjælp af app’en.

“Vi ved ikke nødvendigvis altid hvad de rejsende medarbejdere ønsker. Det kunne være meget hjælpsomt at kunne diskutere dette input med leverandørerne,” siger Ulrika Rosén.