- CHECK-IN.DK - https://check-in.dk -

Lufthansa fjerner frie drikkevarer på langruter

Fra 1. december koster snacks og drikkevarer penge mellem måltiderne på Lufthansas langdistanceflyvninger i Economy-kabinen. Det samme bliver tilfældet med spiritus til selve maden.

Fremover bliver det dyrere at flyve med Lufthansa, hvis man ynder at nyde snacks og drikkevarer om bord på flyet.

Det tyske flyselskab har således lanceret et nyt koncept, der betyder, at det fra 1. december 2021 vil koste penge at købe snacks og drikkevarer som supplement mellem hovedmåltiderne på selskabets langdistanceflyvninger. Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse.

Det nye koncept har fået navnet ”Onboard Delights Interkont” og vil gælde Economy Class og Premium Economy på langdistanceflyene. Konceptet lægger sig i kølvandet af ”Onboard Delights”, der tidligere i år blev introduceret på Lufthansas kort- og mellemdistanceflyvninger. Det betød, at passagerne her skal betale for både mad og drikkevarer, der hidtil har været gratis.

Introduceres på samtlige langruter
Det nye koncept vil være tilgængelig på 37 langdistanceruter fra decembers første dag – herunder flyvninger til Nordamerika, Sydamerika, Asien og Sydafrika. Konceptet vil blive indført på samtlige langdistanceruter i foråret 2022.

Ud over, at det kommer til at koste penge at købe snacks og drikkevarer mellem måltiderne, er der også en anden ændring. Lufthansa vil således ikke længere tilbyde gratis spiritus i Economy Class eller Premium Economy i forbindelse med måltiderne på de lange ruter. Øl og vin vil dog stadig være på flyselskabets regning.

I menuen med snacks og drikkevarer på Lufthansas langdistanceflyvninger fremgår det eksempelvis, at en standard spiritus koster seks euro (45 kroner, red.). En 200 milliliter champagneflaske fra Laurent-Perrier koster 15 euro (112 kroner, red.), mens en pose Haribo med vingummibamser kan fås for to euro (15 kroner, red.).

’Reagerer på kundernes forskellige behov’
Årsagen til, at Lufthansa fremover vil kræve betaling mellem måltiderne, forklares i den udsendte pressemeddelelse.

’Med dette nye tilbud reagerer Lufthansa på kundernes forskellige behov, når det kommer til at vælge mad og drikkevarer om bord. Specielt mellem måltiderne er kundernes ønsker meget individuelle – Lufthansa imødekommer denne efterspørgsel nu med et bredere udvalg,’ lyder det blandt andet i beskrivelsen af, hvorfor ”Onboard Delights Interkont” introduceres fra 1. december.

Lufthansa oplyser, at menukortet over snacks og drikkevarer vil udgøres af både internationale og regionale produkter, så der er lidt for enhver smag.

 

Relaterede artikler:

Nyt servicekoncept på Lufthansas europæiske økonomiklasse

Flot udvalg i Lufthansa Senator Lounge

Lufthansa vil flyve mere langdistance fra München