- CHECK-IN.DK - https://check-in.dk -

Lufthansa markerer 100 år: FOX på langruterne

Næste år er det 100 år siden, at det selskab, der i dag er Lufthansa, blev etableret. Det markerer flyselskabet ved at gennemføre et nyt design og en ny oplevelse på de oversøiske ruter.

Lufthansa investerer i løbet af de kommende 12 måneder i alt 70 millioner euro svarende til 445 millioner kroner i et nyt design og en ny oplevelse på flyselskabets interkontinentale ruter. Med det nye servicekoncept får passagererne flere valgmuligheder, så rejsen kan planlægges mere individuelt. Det sker især på business class, men der kommer også forbedringer i economy og premium economy.

Baggrunden er, at Lufthansa i 2026 kan fejre 100 år jubilæum. Det benytter selskabet til at redesigne og redefinere flyvning på langruterne. Projektet har fået navnet FOX, og det står for ’Future onboard Experience.’

”Vi investerer i et førsteklasses premiumprodukt, i vores gæsters tilfredshed og i vores flyselskabs fremtid. Med flere individuelle muligheder, større komfort og ekstraordinære Lufthansa ’signatur-momenter’ bygger vi videre vores ambition om at være en opmærksom og unik vært i luften, som det har været karakteristisk for Lufthansa i 100 år,” siger Jens Ritter, CEO for Lufthansa Airlines.

Han fremhæver, at Lufthansa allerede har taget de første skridt til en ny fremtid med lanceringen af Boeing 787-9 og Airbus 350-900 på langdistanceruterne.

Plads til individuelle ønsker
Med introduktionen af FOX revideres alle serviceelementer og processer ombord i bestræbelserne på at forbedre rejseoplevelsen på de oversøiske ruter.

Med FOX ønsker Lufthansa at opfylde flere af passagerernes individuelle ønsker, at skabe større fleksibilitet og tilbyde mere komfort. Målet er også, at de rejsende vil opleve mere gæstfrihed og interaktion på flyvningerne.

På business class vil de rejsende få større fleksibilitet, så de kan vælge deres andet måltid, når de ønsker det. Der tilbydes et varieret udvalg af salte og søde retter samt snacks og varme måltider.  På economy og premium economy vil de rejsende kunne vælge mellem tre måltider i stedet for to. 

Kabinerne opgraderes
Kabinerne bliver også opgraderet, så oplevelsen bliver mere ’premium’. Tekstilerne skifter til bedre kvalitet, og der kommer ny service på alle klasser. Det skal ikke bare være funktionelt, det skal også skabe værdi og understrege en oplevelse af ’premium’, skriver Lufthansa i en pressemeddelelse.

Lufthansa er at af de efterhånden få selskaber, som fortsat tilbyder first class og her udvikles den såkaldte ’kaviarservice’ yderligere. Køkkenet vil også blive fornyet og forbedret med måltider fra forskellige verdensdele – og ofte med fokus på den destination, man flyver til.

Lanceringen af ​​FOX er planlagt til foråret 2026.

 

Relaterede artikler:

Lufthansas Allegris First Class klar på fem ruter

Flere Airbus A350’ere til Lufthansa-koncernen

Nye kabiner i Lufthansas kort- og mellemdistancefly