I en ny undersøgelse har Air France-KLM kåret Aalborg Lufthavn som den europæiske lufthavn med den bedste kundeoplevelse, og lufthavnen får dermed fortsat anerkendelse.
Passagererne i Aalborg Lufthavn er efterhånden så glade for lufthavnen, at de ikke tøver med at sende den til top i tilfredshedsundersøgelser.
I hvert fald hvis man spørger passagerer fra Air France-KLM, der har lavet en ny passagerundersøgelse for 2023. I denne undersøgelse høster den nordjyske lufthavn nemlig atter engang anerkendelse.
Således er Aalborg Lufthavn af passagererne blevet vurderet som den bedste lufthavn i Europa, når det kommer til den samlede kundeoplevelse i lufthavnen. Passagererne har skullet vurdere de europæiske lufthavne, hvor Air France-KLM flyver til og fra, og her er den danske lufthavn altså endt på førstepladsen.
Leverer på internationalt topniveau
En god kundeservice skaber ikke kun værdi for de rejsende, men også for selve lufthavnen og Air France-KLM, lyder det.
”Gode kundeoplevelser er afgørende for Air France-KLM. Derfor måler vi også den samlede kundeoplevelse i de lufthavne, vi samarbejder med. Helt lavpraktisk spørger vi vores passagerer gennem spørgeskemaer,” forklarer Anita Wagner Feddersen, salgsdirektør for Air France-KLM i Danmark.
”Vi ved, hvor vigtigt det er for vores kunder, at kundeoplevelsen er i top inden afrejsen og ved ankomst. Det samme gør Aalborg Lufthavn, som altid leverer på internationalt topniveau, og som vi altid har et fantastisk samarbejde med.”
Lufthavn sætter høje krav til sig selv
At vinde en pris for bedste kundeoplevelse giver Aalborg Lufthavn en god position som en eftertragtet lufthavn på både nationalt og internationalt niveau.
”Vi sætter utrolig høje krav til os selv, når det kommer til kundeoplevelsen og mere specifikt den personlige kundeservice mellem vores medarbejdere og passagerer. Derfor er anerkendelsen fra KLM betydelig, da den viser os, at vores daglige arbejde gør nytte. Vi vil gerne måles på en international skala, og netop derfor er det overordnede samarbejde med KLM afgørende,” siger Kim Bermann, vice- og driftsdirektør i Aalborg Lufthavn.
Aalborg Lufthavn og KLM indledte samarbejdet i 2011, og årligt benytter cirka 200.000 passagerer ruten mellem Aalborg og Amsterdam. Ruten bliver brugt af både erhvervs- og privatkunder, og de fleste flyver videre fra Amsterdam til destinationer i KLMs globale rutenetværk.
Havde verdens bedste lounge i 2021
Air France-KLM sendte også hæder til Aalborg Lufthavn på baggrund af en passagerundersøgelse fra 2021. Her blev den nordjyske lufthavn kåret som den lufthavn i hele Air France-KLMs rutenetværk, der havde den bedste lufthavnslounge i verden.
Undersøgelsen var på baggrund af løbende vurderinger fra passagererne, og hver måned samt på årsbasis samledes alle data i en analyse. Ud fra denne blev Aalborg Airport Lounge altså kåret som den bedste lounge i verden i 2021. Air France-KLMs samlede rutenetværk omfatter lounges i 162 lufthavne.
Loungen i Aalborg Lufthavn blev åbnet i 2013, og den er flere gange blevet udvidet for at kunne følge med den stigende efterspørgsel.
Relaterede artikler:
KLM-rejsende hædrer lounge i Aalborg Lufthavn