Sammen med SAS’ nye, europæiske business class introducerer selskabet også et nyt koncept for mad og drikke. Det skal give passagererne et bredere udvalg med et mere globalt tilsnit, lyder det.
For en uge siden blev det officielt, at SAS genintroducerer sin europæiske business class, som åbner for salg den 6. maj. Nu følger flyselskabet op med introduktionen af konceptet Flavors by SAS, som skal give passagerer et mere varieret udvalg af mad og drikke med et globalt tilsnit.
Konceptet bliver officielt lanceret den 1. oktober 2025 sammen med den nye europæiske business class.
SAS oplyser i en pressemeddelelse, at man bygger videre på konceptet New Nordic by SAS, som blev lanceret i 2017, og mens det koncept lagde vægt på skandinaviske specialiteter med et moderne twist, mener man, at det mere globale fokus passer bedre til passagerer i dag.
”Mens SAS altid har fokuseret på at bringe Skandinavien til verden, fokuserer Flavors by SAS på at bringe verden til Skandinavien. Vi fokuserer på kraftfulde og forskelligartede smage og henter inspiration i Europa, USA, Asien, Mellemøsten og Middelhavet,” fortæller Aron Backström, der er direktør for Product & Loyalty hos SAS.
Vil give mere fleksibilitet
Mens det nye koncept i første omgang bliver lanceret sammen med den europæiske business class, kommer det på længere sigt også til at blive rullet ud på interkontinentale flyvninger og i lounges, oplyser SAS.
Flyselskabet oplyser også, at man med Flavors by SAS introducerer mere fleksibilitet for at gøre udvalget mere varieret og tilpasse servicen til hver flyvning.
Det betyder, at måltiderne nemmere kan tilpasses til tiden mellem takeoff og landing, servicebehovet og mængden af plads på den enkelte flyvning.
Det, håber man, kan skabe en bedre premium-oplevelse for passagerer, hvor frequent flyers for eksempel vil opleve en større løbende udskiftning i sortimentet.
”SAS’ innovative tilgang og system med løbende udskiftning i menuen sætter en ny standard for madoplevelsen ombord på flyet. Den giver et fleksibelt, kundecentreret alternativ til traditionelle, statiske menuer. Denne dynamiske model positionerer SAS i front, når det gælder innovation og mulighed for tilpasning af servicen i forhold til mad og drikke,” siger Aron Backström.
SAS oplyser, at man også ønsker at reducere madspild ved at prioritere lokale råvarer, når det er muligt. Man minimerer også mængden af plastemballage ved at bruge nedbrydelige og genbrugelige materialer. For eksempel vil SAS øge mængden af porcelænsservice, som kan opvaskes og genbruges.
Relaterede artikler:
SAS vender tilbage med europæisk business class