Lufthavnen – en by i byen
I Københavns Lufthavne A/S er vores kultur bygget på stærke værdier, der gennemsyrer alt, hvad vi gør. Med afsæt i 100 års erfaring, står vi står midt i en spændende transformation, hvor vi kombinerer vækst, digitalisering og grøn omstilling med stærke værdier og høj trivsel.
Safety Services Office
Vi har vokseværk og skal lande endnu en ny kollega i teamet.
Safety Services Office (SSO) har en central rolle i at sikre flyvesikkerheden og understøtte en stærk safety-kultur. Vores opgave er grundlæggende at indsamle og analysere safety-rapporter og monitorere organisationens safety performance. Vi udfører flyvesikkerhedsmæssige risikovurderinger og arbejder kontinuerligt med at forbedre flyvesikkerheden. Vores safety-kultur er baseret på ”Just Culture”, hvor fejl og hændelser håndteres med fokus på årsager og læring.
Rollen
Faglig Lead på CPH´s Risk Management
- Driver den faglige udvikling og implementering af risikostyringsstrategier. Du sikrer overholdelse af eksterne såvel som interne krav inden for dit stofområde, og arbejder som ’spillende træner’.
Risikostyring og fora
- Hazard-identificering og risikostyring. Et af dine vigtigste værktøj er hazard-loggen, dit rammeværktøj for risikostyringen. Du sikrer, at hazard-loggen altid er opdateret, og vurderer risikolandskabet ud fra de indbyrdes afhængigheder der er, når ændringer foretages og påvirker hazards og tidligere håndterede risici.
- Ansvar for de to Local Runway Safety Teams i hhv. Kastrup og Roskilde Lufthavn. Du planlægger, leder/faciliterer, udvikler og følger op på begge mødefora, på mandat fra CPH’s Safety Manager.
- Der kan opstå muligheder for ligeledes at deltage i internationalt arbejde, når din ledelse vurderer det hensigtsmæssigt.
Rådgivning og samarbejde med Safety Manager og Head of Safety Services Office
- Sparringspartner for ledelsen og nøglefunktioner i organisationen vedrørende udviklingen af CPH´s Risk Management.
- Implementering af besluttede tiltag i samarbejde med afdelingens fire Safety Assessorer.
Sikre kvalitet af risikovurderinger og øvrige safety rapporteringer
- Ansvarlig for at sikre den faglige kvalitet i de risikovurderinger afdelingen udarbejder, og når afdelingen leverer safetyrapporter til bestyrelsen og CPH´s øvrige ledelse og specialister – du er garanten for, at vi kan stå på mål for vores konklusioner.
Træning og opbygning af kompetencer
- Sikre, at relevante samarbejdspartnere i CPH besidder de rigtige kompetencer indenfor flyvesikkerhedsmæssig risikostyring.
- Ansvarlig for opdatering af relevante procedurer og træningsmateriale, der sikrer en proaktiv safety kultur i hele CPH.
Om dig
Med dine stærke kommunikative evner faciliterer du dialog og samarbejde på tværs af faggrupper. Det betyder også, at du har veludviklede evner til at formidle komplekse regler og forordninger klart og forståeligt.
- Du arbejder systematisk, struktureret og metodisk og dokumenterer processer og vurderinger korrekt.
- Vi ser gerne, at du har en interesse i at implementere AI-baserede værktøjer, der kan forbedre risikostyring og sikkerhedsarbejde.
- Du har erfaring med faglig ledelse af specialister.
For at komme i betragtning forventer vi at du:
Har en indgående forståelse for relevante EU-forordninger, fx EU- 139/2014, EU 376/2014, EU 2018/1139, EU 2017/373 samt ICAO standarder såsom annex 19, annex 13 og Safety Management Manualen; ICAO doc. 9859, som er grundstenene for vores arbejde.
Derudover har du:
- Grundig forståelse for, hvordan Safety Management Systemer funger i en lufthavn.
- Kan risikovurdere flyvesikkerhedsmæssige risici ved anvendelse af gængse risikovurderingsmodeller og matricer i komplekse operationelle miljøer.
- Har stærke dansk og engelsk kompetencer, skriftligt såvel som mundtligt.
Skal du med ombord?
Vi ser frem til at læse din ansøgning, så send den gerne snarest muligt og senest den 31. oktober 2025. Vi modtager kun ansøgninger via vores rekrutteringssystem.
Har du spørgsmål til jobbet inden da, kan du ringe eller sende en mail til Ulrik Keller, Head of Safety Services Office – tlf. 2095 6244 – [email protected].
Dette værdsætter vores ansatte ved Lufthavnen som arbejdsplads
- Danmarks største arbejdsplads samlet på ét sted. Over 22.000 mennesker arbejder i og omkring lufthavnen – fordelt på mere end 800 virksomheder!
- Der er over 350 forskellige jobtyper i lufthavnen, fra brandmænd og håndværkere til IT-specialister og biologer – det er en hel lille by med egne funktioner.
- Godt kollegaskab og altid positiv stemning
- Høj grad af hjælpsomhed og gæstfrihed på tværs – vi samarbejder for at nå vores mål
- Spændende arbejdsplads og meningsfulde, varierede opgaver i en forandringsparat virksomhed
- CPH har været i drift siden 1925. Vi er ambitiøse omkring lufthavnens fortsatte udvikling og stolte af det vi har opnået igennem tiderne
Læs mere on hvordan det er at være medarbejder hos os cph.dk/job.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive politigodkendt, ligesom du skal kunne opretholde politigodkendelsen gennem hele din ansættelse.
Vi skaber rammerne, så du kan lykkes.
CPH ejer, driver og udvikler Roskilde Lufthavn og Københavns Lufthavn. CPH er som arbejdsplads med garanti ’one of a kind’ – et lille samfund, som skaber fremtidens lufthavn.
I CPH dedikerer vi os til at skabe en mangfoldig arbejdsplads. Du vil opleve at vores medarbejdere er lige så forskellige, som de passagerer, der dagligt rejser til og fra vores lufthavn.
Vi opfordrer derfor alle til at søge uanset alder, kønsidentitet, seksuel orientering, religion, etnicitet, handicap og neurodivergens.
Har du brug for ekstra hjælp i rekrutteringsprocessen, er du velkommen til at række ud til rekrutteringsteamet på [email protected]
Udløber: 31.10.2025