Har du lyst til at få luft under vingerne og arbejde i et spændende fagligt miljø, hvor du skal være med til at understøtte vores operative linjeenheder med hensyn til spørgsmål og opgaver i forbindelse med vagtplanlægning, drift, opfølgning og systemunderstøttelse?
Vi søger en turnusmedarbejder til at supportere vores enheder med særligt fokus på arbejdstids- og hviletidsregler, drift af turnussystemer i SAP og vagtplanlægningsværktøj, vedligeholdelse af regel- og vejledningsdokumentation, ressourceoverblik, statistik/rapporter og andre ad-hoc opgaver.
Dit nye team hedder Resources og er en supportfunktion til vores operative afdelinger, hvorfor du kommer til at arbejde tæt på driften. Du bliver en del af et kompetent og engageret team på 6 medarbejdere, der alle arbejder for at levere god kvalitet og høj service til vores operative chefer og medarbejdere i København, Roskilde, Århus, Billund, Aalborg, Rønne, Vágar og Nuuk.
Som ny medarbejder vil du indgå i teamet, og du vil få en grundig oplæring i alle aspekter af arbejdet på det komplekse vagtplanlægningsområde. Vi står desuden overfor opgradering af eksisterende tekniske løsninger – nye turnussystemer, dataopsamlings- og rapporteringsværktøjer.
Trives du med systematik, overblik og har du blik for detaljen?
En væsentlig del af din rolle er at sikre, at medarbejdernes arbejdstid, afvikling af ferie, øvrige kvotedage og reelt gået tid bliver registreret og indtastet korrekt i vores turnussystemer. Du skal sørge for at afstemme deres præstationstid, fridage og kvoter samt deltage i udarbejdelsen af årsafregningen. Du får ansvaret for support til udvalgte enheder og medarbejdere, men da vi er en lille serviceenhed, er det vigtigt, at vi støtter hinanden på tværs af ansvar og opgaver.
Du vil løbende være i dialog med vores medarbejdere, lokale vagtplanlæggere og daglige ledere om spørgsmål og opgaver i forbindelse med arbejdstidstilrettelæggelse, men du vil også få et bredt samarbejde med andre afdelinger i Naviair, særligt HR og Finance.
Om dig
Vi forestiller os, at du:
- Du er helt fortrolig med Microsoft Office – og det er særligt vigtigt, at du er god til Excel
- Du har en nysgerrig tilgang til tekniske systemer og tilegner dig viden om deres funktionalitet
- Du er vant til at tage initiativ i dine arbejdsopgaver
- Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til vagtplanlægning og vagtregistrering for operative miljøer
- Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til SAP
- Du har en positiv tilgang til opgaveløsning – uanset om der er tale om rutineopgaver eller udviklingsprojekter
Herudover er du én, der kan tage initiativ og arbejde selvstændigt med opgaver, fungerer godt med andre og værner om et højt serviceniveau. Du er god til at fastholde overblikket samtidig med, at du lægger vægt på detaljen. Du er positiv og udadvendt og har gode kommunikationsevner.
Bliv en del af en arbejdsplads med et helt specielt sammenhold
Det er en særlig opgave at arbejde med fly og lufttrafik, og derfor er kulturen i Naviair kendetegnet af et godt sammenhold, hvor vi passer på hinanden. Vi gør vores bedste for, at du har det godt og trives i dit job. I Naviair bliver du dækket af en sundhedsordning, hvor din mentale og fysiske trivsel er i fokus. Vi tilbyder desuden fri parkering med mulighed for el-opladning, en kantineordning og en god pensionsordning. I hverdagen har vi derudover gode muligheder for at arbejde hjemme og fleksibilitet i arbejdsplanlægningen.
Om ansættelsen
Den gennemsnitlige arbejdstid er 37 timer pr. uge.
Løn og ansættelse vil ske i henhold til gældende overenskomst. Lønnen fastsættes på et niveau, afhængigt af erfaringer og kvalifikationer. Som HK’er ansættes du i henhold til fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område samt tilhørende Organisationsaftale for kontorfunktionærer/IT-medarbejdere m.fl.
Bemærk: Ansættelsen er desuden betinget af, at du kan PET-sikkerhedsgodkendes til ”Hemmeligt” (NATO SECRET).
Vil du vide mere?
Hvis du vil vide mere om jobbet, er du velkommen til at sende en mail til chef for Resources, Rikke West, [email protected]
Klik på ”Ansøg” og send ansøgning og dit CV senest den 6. november 2025. Vi forventer at afholde 1. samtaler i uge 46 og 2. samtaler i uge 47. Der kan indgå test i forbindelse med ansættelsesproceduren.
Naviair ser mangfoldighed som en fordel, og vi opfordrer derfor alle interesserede og kvalificerede, uanset alder, køn, race, religion og etnisk baggrund, til at søge stillingen.
Stillingstype:
Arbejdstid: Fuldtid
Arbejdssted: Kastrup
Tiltrædelse: Start hurtigst muligt
Naviair leverer sikker og effektiv trafikstyring til luftfarten. Helt konkret betyder det, at det er Naviair, der sørger for, at lede fly sikkert og uden forsinkelser gennem dansk luftrum.
Naviair er en selvstændig offentlig virksomhed (SOV). Vi er ca. 675 medarbejdere fordelt i Danmark, Grønland og på Færøerne.
Hjemmeside: www.naviair.dk
Udløber: 24.11.2025