Austrian-udsalg skal stimulere forretningsmarkedet

Det østrigske luftfartsselskab Austrian sænker Business Class-priserne til Asien og USA i hele september måned.

Samme dag som EU-kommissionen godkendte Lufthansas overtagelse af østrigske Austrian Airlines kunne selskabet sende nye lave priser i markedet for at stimulere efterspørgslen af Business Class-billetter på de interkontinentale flyvninger.

“Det er ingen hemmelighed, at efterspørgslen på Business Class er faldet de sidste mange måneder. Netop derfor prøver vi med dette tiltag at stimulere markedet og få de rejsende til at købe op fra Economy, og samtidig give dem en rigtig god rejseoplevelse. Vores erfaring siger os, at Austrian Business Class er stærkt vanedannende!,“ udtaler Country Manager Morten Balk fra Austrian Airlines.

Austrian A320

Austrian lover besparelser på mellem 5.000 og 10.000 kr. i forhold til de normale Business Class-priser. De syv destinationer, der er omfattet af tilbuddet er Bangkok, Beijing, Delhi, Tokyo, New York, Washington og Toronto. Priseksempler er New York fra 10.442 kr. og Beijing fra 12.964 kr.

Salgsperioden er hele september måned, mens rejseperioden er fra 1. september 2009 til 31. marts 2010 – dog med jule- og nytårsperioden som black-out dates.

Med Lufthansas kommende overtagelse af Austrian er det formentlig ikke destinationerne i Asien og USA, der vil blive satset på. I den officielle pressemeddelelse omkring overtagelsen fremhæves det, at målet er at bruge den kompetence selskabet har i Central- og Østeuropa til at skabe et attraktivt hub i Wien for hele Lufthansa-gruppens trafik til Østeuropa.