Avis/Budget: Vækststrategi betyder frasalg af B3Biler

Avis/Budget vil fremover udelukkende fokusere på markedet for biludlejning og har derfor valgt at frasælge bilforretningen B3Biler i Silkeborg. Antallet af udlejningsstationer skal i stedet vokse betydeligt.

Biludlejning i Danmark A/S; der rummer varemærkerne Avis og Budget, skal fremover i højere grad leve op til selskabets navn. Fokus skal nemlig øges på selskabets kernekompetence – at leje biler ud.

Derfor trækker Avis/Budget sig fra brugtvognsmarkedet ved at frasælge bilforretningen B3Biler i Silkeborg. Særlige skatte- og afgiftsregler betyder, at en udlejningsbil kan sælges på gunstige vilkår efter at have kørt et bestemt antal kilometer siden anskaffelsesdatoen. Derfor har biludlejningsselskaberne traditionelt beskæftiget sig med brugtvognssalg.

Salgetaf brugtvognsvirksomheden er i tråd med Avis/Budgets nye strategi om at styrke biludlejning som sin vigtigste kompetence. Selskabet oplyser, at man frem mod 2012 vil udvide antallet af danske franchise-udlejningsstationer betydeligt.

”Vi vil gerne nedbringe risikoen ved brugtbilshandel og koncentrere os om det, vi er bedst til, nemlig biludlejning. Vi er i vækst og ved at fokusere på vores kernekompetence, sender vi nu et stærkt signal om, at vi går efter større markedsandele på dette område,” siger Philip Schack, der er Country Manager i Avis/Budget.

Avis er netop for niende gang blevet tildelt en Danish Travel Awardi kategorien ”Danmarks bedste biludlejningsselskab”.Målet for selskabet er at erobre en tredjedel af det danske marked for biludlejning, og at alle danskere skal have udlejningsbiler af god kvalitet inden for rækkevidde.

Avis/Buget er i Danmark blandt de største selskaber inden for biludlejning og har over 2.500 biler, 30 udlejningsstationer og 145 medarbejdere.

Foto: AVIS/Budget vil i fremtiden koncentrere sig om biludlejning.