(Foto: Air France)

Best Western Reward har rundet 11 mio. medlemmer

Året 2010 udviklede sig positivt for hotelkæden Best Western. Kædens loyalitetsprogram Best Western Rewards rundede 11 millioner medlemmer globalt og samtidig implementeredes en ny brand-strategi, der fik ‘Plus’ og ‘Premier’ varemærkerne udrullet globalt.

I begyndelsen af et nyt år vælger mangeselskaber at gøre status over året, der gik. Således også hotelkæden Best Western, der har mere end 4.000 hoteller i porteføljen på globalt plan.

Best Western fremhæver, at kædens loyalitetsprogram, Best Western Rewards, rundede 11 millioner medlemmer. Et loyalitetsprogram, der er såvel globalt som gratis. Der optjenes point ved hver overnatning på Best Western-hoteller over hele verden. Disse points kan så senere veksles til frinætter på valgfrie hoteller i kæden.

“Varedeklaration“
Fra 2010har Best Western også ønsketat fremhæve den nye “descriptor strategy“, hvor varemækerne er blevet mere beskrivende. Best Western i Europa og Asien har i flere år kunnet tilbyde Best Western Premier hoteller, som er 4-5 stjernede Best Western hoteller, der tilbyder noget udover det man normalt forventer.

I 2010 er Best Western Premier konceptet blevet udrullet globalt samtidig med introduktionen af Best Western Plus, som er hoteller, der tilbyder lidt flere services og amenities, men ikke har klasse nok til at blive Premier hotel.

Alle hoteller er stadig en del af Best Western familien hvad enten de hedder Best Western, Best Western Plus eller Best Western Premier. Baggrunden for de nye beskrivende “varemærker“ er, at gøre det lettere og mere gennemsigtigt forkædens gæster når de skal vælge et Best Western hotel, som netop opfylder deres behov.Det handler populært samt om en synlig varedeklaration.

Sociale medier
HosBest Western Danmark blev 2010 også året, hvor den danske del af Best Western gjorde sin entré på de sociale medier. Særligt Facebook er blevet en succes med p.t. 1.688 brugere på den danske side, mens det globale Best Western “kun“ har 27.545 brugere. Ganske imponerende imponerende af Best Western Danmark i betragtning af, at man kun repræsentere 22 af kædens i alt mere end 4.000 hoteller.

“Vi vil også i 2011 udvide vores brug af sociale medier, og benytte os af de fordele de medfører,“fortæller salg- og marketingchefClaus Pedersen.

Foto: Hotel Nyborg Strand er et af Best Westerns 22 hoteller i Danmark.