Best Western trodser modgangen

Den danske hotelbranche har haft det svært i 2009. Et af lyspunkterne er dog Best Western International i Danmark, der kalder 2009 ‘et fantastisk år’.

De 26 medlemshoteller hos Best Western i Danmark har grund til at være stolte. Som helhed oplevede kæden nemlig et fantastisk år trods branchens svære rammevilkår.

Omsætningenvoksede i 2009 med over 20% i form af kundemix og højere afsætning. Trods væksten i antallet af hoteller er RevPar (Revenue per Availab le Room)steget med over 3%.Altså en øget indtjening pr. værelse.

Den største omsætningsvækst ses på internettet som distributionskanal, hvor dervar en vækst på over 30 %. Internettet er stadig et af Best Western´s strategiske fokusområder og vil vokse yderligere de kommende år.

Også Best Western´s globale og unikke loyalitet program Best Western Rewards er i Danmark vokset med over 30% i omsætning.

”Vi er bekymret over branchens svære rammevilkår,og alle arbejder meget hårdt. Men vi mener Best Western Internationals produkt strategi i årene fremover vil gør, at vi vil vækste positivt og stå stærkt i konkurrencen,” udtaler Country Manager Peter Laigaard Jensen.

Peter Laigaard Jensen tilføjer: ”Vi ved, at slaget om kunderne sker på internettet, der spilleren stadig større rolle, og at denne distributionkanel er vital for hotellernes afsætning. Vores strategiske kompetencer og viden omkring dette giver os en konkurrencemæssig fordel og vi ser fortsat positivt på fremtiden da vi stadigt vokser i antal af hoteller i Danmark.”

Best Western er THE WORLD’S LARGEST HOTEL CHAIN® med mere end 4.000 individuelt ejede og drevne hoteller i 80 lande. Best Western i Danmark har 26 medlemshoteller beliggende på 20 forskellige steder i landet samt 5 centralt placeret i København.

Foto: Baren på Best Western Mercur Hotel i København.