Sikkerhedskontrol i Københavns Lufthavn. (Foto: CPH)

CPH’s fast track-produkt får nye kunder

Yderligere to luftfartsselskaber vil tilbyde Københavns Lufthavns eget ”fast track” produkt, som sender udvalgte passagerer gennem sikkerhedskontrol med ekspresfart.

Fra 1. december i år bliver det lidt lettere at være business class-passager hos Estonian Air i Københavns Lufthavn. Og på et endnu ikke fastlagt tidspunkt inden jul, bliver livet også lidt nemmere for Finnairs business class-passagerer i Københavns Lufthavn.

Estonian Air og Finnair bliver nemlig selskab nummer tolv og tretten, som tilbyder deres rejsende på business class Københavns Lufthavns ”fast track”-produkt CPH Express, Det gør det nemmere at komme gennem sikkerhedskontrollen hurtigt og let. Helt konkret består det i to spor i hver sin ende af den centrale sikkerhedskontrol mellem Terminal 2 og 3.

I forvejen tilbyder Air France, British Airways, Delta Airlines, Emirates, Iberia, KLM, Norwegian, Qatar Airways, TAP Portugal, Thai Airways og Turkish Airlines CPH Express som en ekstra service til deres business class, 1. klasse og Norwegian Fullflex-passagerer.

Shine adgangen op
Det er Københavns Lufthavn, som driver CPH Express og sælger det som et produkt til luftfartsselskaberne. I lufthavnen er man godt tilfredse med CPH Express, men der er dog også plads til forbedringer.

”Vi arbejder på at shine adgangen til CPH Express lidt op, så den bliver tydeligere for passagererne. Vi taler bedre skiltning og tv-skærme, der viser vej og forklarer lidt mere om produktet,” forklarer pressechef Søren Hedegaard Nielsen fra Københavns Lufthavne.

Undgå køer
Det er kun SAS, der har sit helt eget Fast Track-område i Københavns Lufthavn. Det er dog lukket fra i dag og fem uger frem, da man udvider fra to til tre spor og indfører ny teknologi. Tiltag, der tilsammen skal gøre det endnu nemmere for SAS’ kunder at komme ind til butikkerne og ud til flyene. Dermed håber SAS at undgå de køer, som tit forekommer i myldretiden mellem klokken 6.30 og otte om morgenen. I ombygningsperioden skal SAS-passagererne bruge det ene af de to CPH Express-spor i det normale sikkerhedskontrolområde.