‘Det sorte tårn’ er nomineret til hæderspris

Crowne Plaza Copenhagen Towers er for alvor blevet kendt i den brede offentlighed, efter at regeringsgrundlaget for nylig blev forhandlet på plads på hotellets øverste etager. Hotellet har for nylig ansøgt om og er blevet nomineret til en international hæderspris.

Den 21. november overrækkes på InterContinental Paris le Grand priserne i den internationale Hospitality Awards, der for 12. gang kårer verdens bedste hoteller indenfor 10 forskellige kategorier.

Her vil administrerende direktør Allan L. Agerholm fra Crowne Plaza Copenhagen Towers være blandt gæsterne. Hoteldirektøren håber at kunne vende retur til København med en Hospitality Award i kategorien “Best Initiative in Sustainable Development.“

Crowne Plaza er nemlig et klimavenligt hotel med et lavt energiforbrug gennem udnyttelse af sol- og vindenergi. Hotellet er den eneste hotelbygning i Danmark, som er EU Green Building Certificeret/Lavenergi klasse 2 certificeret samt CO2-neutral, idet hele bygningens energiforbrug kommer fra vindmøller. Desuden har hotellet investeret i Nordeuropas største bygningsintegrerede solcellepark med 2.500 m2 solceller samt verdens første grundvandsbaserede køle- og varmeanlæg.

”Vi er rigtig glade for og stolte af, at Crowne Plaza er blevet nomineret til Hospitality Awards. Uanset om vi vinder eller ej, så motiverer det os til at fastholde og udbygge arbejdet med vores klima- og miljøvenlige indsats,”udtaler Allan L. Agerholm.

Ansøgning koster under 5.000 kroner

For at blive nomineret til en af priserne i MKG Groups prisuddeling, skal man først ansøgeherom indenfor de forskellige kategorier. Det kosternetto 630 euro, hvilket således har været en beskeden investering på lige under 5.000 kroner.

Herefter vil en såkaldt “Selection Committee“ udvælge de nominerede hoteller. Årligt ansøger omkring 150 hoteller fra 25 lande om de eftertragtede priser.

Udover prisen som “Best Initiative in Sustainable Development“ er der i MKG Groups Hospitalty Awardspriser for blandt andet bedste kommunikationskampagne, bedste marketingstrategi samt det mest innovative kundekoncept.