Deutsche Bahn styrker samarbejde med rejsebureauerne

For at styrke salget gennem de 3.100 tyske rejsebureuaer med DB-licens, vil det tyske jernbaneselskab nu lade udvalgte tilbud distribuere gennem rejsebureauerne.

Op imod 3.100 tyske rejsebureuaer har licens til at formidle salg af billetter til Deutsche Bahn. Samlet sælger rejsebureauerne for over 1 mia. € (mere end 7,5 mia. kr.) togbilletter årligt med Deutsche Bahn som operatør.

Derfor er rejsebureauerne også en vigtig distributionskanal for DB. I samarbejde med jernbane-udvalget hos den tyske rejsebureuauforening Deutsche ReiserVerband (DRV) har DB valgt at udvikle et tilbud, der kun er tilgængeligt gennem rejsebureauerne.

Der er tale om“Valentinsdag Special“, for to personer, deri perioden fra den 14. til 28 februar 2010 sælges for kun 44€ (330 kr.) baseret på enkeltrejse med tog over hele Tyskland.

“At udbyde attraktivt prissatte billetter udelukkende gennem rejsebureu-agenturer er et positivt signal fra DB og viser en vilje til at give noget tilbage til skrankesalget,“udtaler Hans Doldi, formand for jernbaneudvalget i DRV.

Udvalgets mål medforhandlingerne med Deutsche Bahn var, at der skulle etableres en ny pris-kampagne udelukkende for rejsebureauer.