Flyrejser sikrer penge til velgørenhed

Rejsesøgemaskinen Travelmarket.dk har lanceret et velgørenhedskoncept, hvor Børnecancerfonden, Røde Kors og WWF Verdensnaturfonden får et bidrag på 5 kroner for hver flyreservation, der registreres gennem den populære danske rejsesøgemaskine.

“At rejse er at leve“ er nok et af de mest anvendte citater overhovedet fra H.C. Andersen.Og nubenyttes deti et nyt velgørenhedskoncept, som rejsesøgemaskinen Travelmarket.dk har lanceret i samarbejde med Børnecancerfonden, Røde Kors og WWF Verdensnaturfonden.

Og der er tale om et rigtigt “win-win“ samarbejde. Det går nemlig i al sin enkelthed ud på, at Travelmarket.dk donerer 5 kroner per flybilletbestilling, der foretages. Men det koster ikke forbrugerne ekstra, idet søgemaskinen tværtimod hjælper med at finde frem til den billigste billet.

Man finder nemlig den aktuellepris på Travelmarket.dk og klikker sig derefter videre til flyselskabet eller online-rejsebureauet, hvorder bestilles og betales for flybilletten.

”Vi er super glade for dette initiativ. Der er virkelig brug for alt den hjælp vi kan samle sammen til mennesker i nød. Så jeg håber, at rigtig mange vil finde deres flybillet gennem Travelmarket.dk – og samtidig være med til at række en tiltrængt hånd til verdens udsatte” udtaler Anders Ladekarl, Generalsekretær i Dansk Røde Kors.

Verdensnaturfonden ser også perspektiver i ”At rejse er at leve”. Generalsekretær Gitte Seeberg udtaler: ”Der er ingen tvivl om, at flyrejser er med til at belaste klimaet og miljøet. Omvendt kan vi ikke lukke øjnene for den verden der foregår. Derfor er vi virkelig glade for Travelmarkets initiativ, idet brugerne er med til at gøre en ekstra indsats for klimaet og miljøet i den verden vi alle er en del af ved at booke sine flybilletter via Travelmarket.dk, når behovet for en flyrejse alligevel er til stede. At Travelmarket ydermere slår et slag for at CO2-kompensere udledningen på flyrejsen er et absolut plus, og det er kun noget vi også kan opfordre brugerne til.”

Alle penge Travelmarket.dk donerer, fordeles ligeligt mellem de 3 velgørende organisationer samt Læger uden Grænser . Og administrerende direktør Ole Stouby fra Travelmarket.dk håber på en positiv effekt til gavn for organisationerne:

”Det er et specielt tiltag, for vi stiller egentlig bare en gratis service til rådighed for brugerne. De sparer både tid og penge ved at bruge flysøgemaskinen, og samtidig medvirker de til at støtte et godt formål. Det håber vi på, at mange vil bakke positivt op om.”

Kampagnen bag velgørenhedskonceptet er skabt med skuespiller Peter Mygind, ambassadør i Børnecancerfonden, som visuel frontfigur.