Genoplev kærligheden i Danmark

Mens flyselskaberne lokker med kampagnetilbud til udlandet, vil VisitDenmark have os til at holde ferie i Danmark. Temaet for årets Danmarks-kampagne er “Genoplev kærligheden“.

Mandag den 19. april – midt under askeskyens hærgen over det danske luftrum – blev Visit Denmarks nye Danmarks-kampagne skudt igang. Den skal få danskerne til at holde ferie i Danmark under temaet “genoplev kærligheden“. Kærligheden til den danske sommer, til familien – og hinanden.

Kampagnen afvikles i to faser i løbet af foråret for at ramme de mange danskere, der først bestiller ferien få måneder før, den skal afholdes.

Danskernekommer til atopleve tv-spots med stemningsbilleder fra Danmark ledsaget af Isam B´s fortolkning af klassikeren “I Danmark er jeg født“. I år er endvidere produceret to nye film målrettet børnefamilier og voksne par. Her er musikken dog nyfortolket.

“De fleste forbinder sommeren i Danmark med noget positivt. Det er disse gode minder og følelser, vi gerne vil vække og dermed inspirere til at holde ferie i Danmark,“ udtaler international projektchef branding Camilla Herman-Petersen fra VisitDenmark.

Hovedopgaven for VisitDenmark er normalt at tiltrække internationale besøgende til Danmark, hvorfor organisationen ikke plejer at gennemføre markedsføringaktiviteter på det danske marked. Men recessionen har ramt dansk turisme hårdt, hvorfor Arbejdsmarkedets Feriefond (AFF) har stillet midler til rådighed for gennemførelse af kampagnen.