God og anvendelig iPhone App fra Scandlines

Apps til iPhone og Android-telefoner samt traditionelle mobilportaler er i kraftig fremmarch blandt selskaber i rejse- og luftfartsbranchen. Senest har Scandlines lanceret en meget velgennemtænkt iPhone-App, men også andre danske selskaber har taget hul på den nye teknologi.

Der udvikles konstant nye iPhone-applikationer (Apps), som gerne skulle skabe en eller anden værdi for brugeren. Rederiet Scandlines har netop udviklet en iPhone App, der giver direkte adgang til sejlplaner samt reservation af bilplads.

Hermed kan man se de nærmeste afgange, og om der er plads på dem. Ved hjælp af iPhonens GPS-funktion er det også muligt at beregne, hvor langt der er til færgen, og hvor lang tid det tager at nå frem. Der erogså nem adgang til at se samtlige sejlplaner og til at kontakte Scandlines for at reservere eller ombooke en plads.

“Den nye iPhone-app er et meget praktisk og anvendeligt redskab, som betyder, at vi kan forbedre vores service over for kunderne. Vi vil gerne fjerne noget af den usikkerhed, man kan have på vej mod færgen og det er netop, hvad App’en gør“, udtaler Henrik Bjørner Søe, der er Head of Sales & Marketing hos Scandlines.

Blandt andre danske iPhone-Apps udbyderekan nævnes DSB, Københavns Lufthavn, Apollo samt Hertz Biludlejning.

Herudover har en række selskaber udviklet særlige mobilportaler, der viser informationer fra den traditionelle hjemmeside i et særligt format tilpasset smartphones.

En sådan mobilportal har lufthavnene i Aalborg og Aarhus udviklet, mens Cimber Sterling har en tilsvarende funktion, der eksempelvis har en ganske god og brugervenlig adgang til selskabets indenrigsfartplaner.

Foto: Den nye iPhone-App fra Scandlines er meget vellykket og brugervenlig.