Hertz og Disneyland Paris forlænger samarbejde

Hertz og Disneyland Paris forlænger en 15 år gammel aftale, der giver forlystelsesparkens gæster fordele, når de lejer en bil. Hertz udvider samarbejdet med Disney-koncernen på andre områder.

I sidste måned havde Disney og Pixar premiere på deres seneste computeranimerede tegnefilm Cars 2. I forbindelse med filmens lancering gennemføres en storstilet reklamekampagne og i den europæiske version af Disney-koncernens forlystelsespark – Disneyland Paris – er der også lagt op til en storstilet lancering.

Med den store interesse for bil-filmen kunne udlejningsfirmaet Hertz næppe have valgt et mere oplagt tidspunkt til at forny en samarbejdsaftale med netop Disneyland Paris. De to selskaber fejrer dermed deres 15 års jubilæum som partnere ved at forlænge samarbejdetmed yderligere 5 år.

”Vi er meget glade for, at dette dynamiske og historiske samarbejde mellem Euro Disney og Hertz fortsætter yderligere fem år. Vi har en fælles vision omkring kvalitet og store familieoplevelser, og vi vil sammen levere fremragende service med henblik på at opfylde behovene hos børnefamilierne,” siger Michel Taride, der er direktør for Hertz International.

Hertz er verdens største biludlejningsselskab med 8.500 kontorer i 150 lande, mens Disneyland Paris omfatter to temaparker i form af Disneyland Park og Walt Disney Studios Park samt syv Disney-tema hoteller med 5.800 hotelværelser.

Disneyland Paris er Europas største turistattraktion med over 15 millioner gæster årligt, og partnerskabet med Hertz giver en lang række fordele for gæsterne. Gæster i resorthotellerne kan benytte den direkte telefonlinie til Hertz udlejningskontoret i Chessy Marne-la-Vallée, når de vil leje bil.

Hertz er meget synlig i hele forlystelsesparken med det løbende sponsorat af Main Street Vehicles såvel som klapvognsudlejning i Disneyland Park og Walt Disney Studios Park. Hertz navnet ses også i Disney Studio 1 samt på nummerpladerne på taxierne, som holder foran Restaurant des Stars og Disney’s Hotel New York.

Det fortsatte partnerskab har kickstartet nye fælles marketingaktiviteter med Disneyland Paris, og Hertz udvikler nyerelationer med Disney-koncernengenerelt, blandt andet ved netop at støtte lanceringen af Disney/Pixar-filmen Cars 2 i Europa med forskellige konkurrencer og kampagner.

På Hertz Danmarks Facebook-side kan man blandt andet vinde billetter til Cars 2, der har dansk premiere i næste månedsamt merchandise. Fornylig åbnede Hertz også et legeområde med Disney-tema i London Heathrow Lufthavn kontoret.