KLM vil give mere plads til personlig kontakt på de oversøiske flyvninger, og der bliver også flere sæder på flyene uden at gå på kompromis med benpladsen. Gratis velkomstdrink i Economy Class vender tilbage.
KLM vil introducere et nyt servicekoncept for flyselskabets interkontinentale ruter. Blandt de mest markante ændringer er, at den personlige kontakt med passagererne skal øges. Samtidig betyder ny indretning i kabinen, at der bliver plads til flere sæder og dermed flere passagerer. Ifølge selskabet sker det uden at gå på kompromis med benpladsen.
Det nye koncept vil blive udrullet på langdistanceruterne fra 2027. Det er konceptet for både World Business Class og Economy Class, som bliver forandret.
Velkomstdrinken vender tilbage
Ændringerne sker i et samarbejde med den internationalt anerkendte hollandske designer Marcel Wanders, som især vil sætte sit præg på flyselskabets business class. Der vil således blive designet og produceret helt ny service til maden på de oversøiske flyvninger. KLM arbejder på nye retter, og de vil blive præsenteret på en mere indbydende måde.
“Som designer af hollandsk oprindelse er jeg stolt af endnu engang at have æren af at designe service for KLM. Det er et moderne design, lavet af smukt krystal, porcelæn, rustfrit stål og andre ædle materialer. Selvfølgelig er jeg ivrig efter at vide, hvordan måltiderne vil se ud på tallerkenerne, og hvad world business class-passagererne vil synes om det,” siger Marcel Wanders i en pressemeddelelse fra KLM.
Også på economy class sker der forandringer i konceptet. For eksempel skal de varme måltider serveres hurtigere end i dag. Desuden vender velkomstdrinken tilbage på de lange flyvningerne på de billigste pladser i flyet. Det skal ifølge KLM give en ekstra og dermed mere personlig interaktion mellem personalet og de rejsende.
Op til 40 flere sæder
Et vigtigt led i fornyelsen er, at der bliver plads til flere sæder på flyene. Det sker ved at justere kabinelayoutet på KLMs flåde af wide-body-fly fra Boeing. Nye arbejdsmetoder og en mere effektiv lastning af flyene, så der blandt andet er behov for færre trolleys, vil give plads til op mod 40 ekstra sæder på den såkaldte Premium Comfort Class afhængig af flytype.
KLM oplyser, at det vil ske uden at gå på kompromis med benpladsen til passagererne.
Det nye layout giver også KLM mulighed for at tilføje flere sæder i Economy Class. Derudover vil to ekstra sæder blive placeret i world business class på Boeing Dreamliner 787-9.
”Vores premium comfort class er meget værdsat af passagererne og er ofte fuldt booket. Folk vil gerne rejse, og efterspørgslen efter unikke og mere luksuriøse rejser stiger. Med de ændringer, vi vil foretage, kan vi udvide antallet af Premium Comfort-sæder. Udover at udnytte pladsen ombord optimalt investerer vi samtidig i et mere moderne produkt med mere plads til personlig kontakt. Sådan fortsætter vi med at flyve, forbedre og innovere,” siger Paul Terstegge, direktør for inflight-tjenester KLM.
Relaterede artikler:
AI hjælper KLM til mindre madspild