Lufthansa Seeheim

Lufthansa vil synliggøre hoteldrift

Lufthansa vil styrke markedsføringen af Seeheim, der er koncernens hotel- og konferencecenter, der ligger omkring 30 minutters kørsel fra Frankfurt.

I 1973 åbnedes Lufthansa Training & Conference Center i Seeheim-Jugenheim, der ligger omkring en halv times kørsel syd for Frankfurt Lufthavn midt i Bergstrasse-Odenwald Naturpark.

Konferencecentret er kendt af mange i den skandinaviske rejsebranche, der gennem tiden har været på kursus eller deltaget i mere private arrangementer med Lufthansa som vært.

I 2007 blev det oprindelige uddannelsescenter revet ned, og i 2009 stod et helt ny uddannelses- og konferencecenter klar til åbning efter en investering på 750 mio. kroner.

I dag indeholder hotellet 80 grupperum af forskellige størrelser i tilknytning til en stor konferencesal på 613 kvadratmeter. Herudover findes en restaurant med 421 siddepladser samt tre forskellige barer.

Fitnesscenter, indendørs pool og sauna suppleres af to keglebaner, pool-billard samt dart.

483 hotelværelser
Nu har Lufthansa Training & Conference Center skiftet navn til “Lufthansa Seeheim – More than a Conference Hotel”. Dermed signaleres også, at Lufthansa-koncernens faciliteter er åbne for andre virksomheder, der ønsker at afholde konferencer og events i særlige omgivelser, men også en øget tilgængelighed for private rejsende.

Således har Lufthansa Seeheim introduceret særlige weekendpakker, hvor de 483 værelser i Lufthansa-design kan opleves af publikum, der ikke har relation til luftfartskoncernen.

Hotellet råder over 399 enkeltværelser, 60 dobbeltværelser samt 24 Executive-værelser. Et dobbeltværelse med morgenmad samt gratis transfer fra Frankfurt Lufthavn koster 109 euro per nat svarende til 815 kroner.

“Det nye brand skal vise virksomheden som værende selvstændig og fremtidssikret samt i stand til at overbevise om, at ‘Lufthansa Seeheim’ er et velkendt varemærke for dette eksklusive konferencehotel. Samtidig er den nye varemærke-positionering en klar forpligtelse til Seeheim-Jugenheim som en destination. Tilføjelsen af ‘Mere end et konferencehotel’ er et ordspil på de unikke funktioner, det høje niveau af fleksibilitet og de utallige muligheder for det bredeste udvalg af event-aktiviteter.” hedder det fra Lufthansa i en pressemeddelelse.