Marriott vil fordoble kapacitet i Europa inden 2015

Den store amerikanske hotelkæde Marriott kan fejre 35 år i Europa med 174 hoteller og 40.000 værelser. I 2015 forventes antallet af værelser på de europæiske hoteller at være fordoblet til 80.000.

Marriott International er den tredje største hotelkæde i verden – kun overgået af InterContinental Hotel Group samt Wyndham Hotel Group.

I Europa er Marriott repræsenteret med syv af sine 18 brands. Der er tale om Ritz-Carlton, Bvlgari, JW Marriott, Marriott Hotels & Resorts, Renaissance Hotels, Courtyard by Marriott and Marriott Executive Apartments. Herudover åbner det første europæiske Residence Inn, der er et nyt “extended stay“ brand, i München i 2012.

I pipelinen for Europa har Marriott International næsten 30 projekter, herunder Renaissance Moscow Monarch Center Hotel (2010), Courtyard by Marriott i Budapest (2010) og JW Marriott Ankara – også i 2010.

I Europa har kæden i dag i alt 174 hoteller og ca. 40.000 værelser. “Vi ser gode muligheder i hele Europa til at dyrke vores portefølje,“ siger Arne Sørensen, der Chief Operating Officer i Marriott International. “Vores nye operationelle struktur, som består af fire kontinentale divisioner herunder Europa, vil bidrage til at sikre den globale vækst og bringe os tættere på markedet og kunderne.“

Marriotts 174 europæiskehoteller er placeret i 24 lande – herunder også ét hotel i København. Udbygningsplanerne for Europa omfatter to nye brands – henholdsvis Edition, et såkaldt boutique-livsstils samarbejde med Ian Schrager (amerkansk developer og manden bag legendariske Studio 54) samt Autograph Collection, der består af uafhængige hoteller og resorts fra hele verden i upscale-kategorien.

Fototekst: På Kalvebod Brygge i København ligger det 401-værelser store Copenhagen Marriott Hotel.