Ny aktør i erhvervsrejsemarkedet

Online-rejsebureauet Supersaver.dk går nu ind på erhvervsrejsemarkedet og udfordrer Travellink.dk samt de fysiske erhvervsrejsebureauer.

Kampen om kunderne i det danske erhvervsrejsemarked bliver skærpet efter at online-rejsebureauet Supersaver.dk har besluttet at lancere erhvervsrejser. Det danske marked er i forvejen domineret at seks større fysiske erhvervsrejsebureauer samt online-bureauet Travellink.dk.

Men da 15 procent af de eksisterende kunder hos Supersaver.dk er forretningsrejsende, har man besluttet sig for at tage skridtet fuldt ud med en erhvervsrejseløsning.

“Vores mål er at være det oplagte valg for forretningsrejsende, og vi ønsker at være det foretrukne valg hos både små og mellemstore virksomheder. For at være det skal vi gøre det nemmere for de forretningsrejsende at bestille deres rejser hos os, og nu er det nemmere end nogensinde,“ siger Ralph Axelson, der er administrerende direktør hos Supersaver.dk.

Den nemme løsning går ud på, at virksomhederne kan oprette en erhvervskonto, hvor det er muligt at tilknytte et vilkårligt antal kolleger, hvorefter de rejsende eller en central rejsebestiller kan foretage samtlige reservationer på fly, hotel og bil.

Lokkemad
Men det er ikke nok at lave en brugbar applikation for at trække nye kunder til online-butikken. Supersaver.dk har også valgt at udvikle en rejseplan, hvilket er et krav fra mange erhvervskunder.

Men lokkemaden ligger i adgangen til Supersavers eget bonussystem, således at de rejsende kan få bonus hos flyselskabet samt hos rejsebureauet. Supersaver giver op til fem procent i bonus på bookinger med fly, hotel og bil.

Endelig tilbydes en særlig hotelgaranti, hvor kunderne altid er garanteret den lavest mulige pris på hotelopholdet. Finder man indenfor 24 timer en billigere overnatning, vil Supersaver refundere forskellen.

“Flere og flere virksomheder forsøger at få deres medarbejdere til at blive mere omkostningsbevidste, og at bestille forretningsrejser hos Supersaver er et skridt i den rigtige retning. Historisk set har de traditionelle erhvervsrejsebureauer ikke udnyttet internettets muligheder for at gøre det nemmere for de rejsende, dette gør vi nu, og vi ser et stort potentiale for fremtidig vækst,“ hedder det fra Johan Elwin, der er forretningsudviklingschef for Supersaver.dk

Del afinternational koncern
Supersaver.dk er et af 10 brands hos European Travel Interactive AB (eTRAVELi), der årligt omsætter for lidt mere end 6,5 mia. svenske kroner. Selskabet er ejet af en række kapitalfonde og har den tidligere vicekoncernchef i SAS, Erik Strand, som bestyrelsesformand.

European Travel Interactive opererer i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Tyskland og Holland og omfatter en række online-brands som Budjet, Flybillet, Flygvaruhuset, GoLeif, Gotogate, Seat24, Supersaver/Supersavertravel, Travelfinder, Travelpartner og Travelstart.