- CHECK-IN.DK - https://check-in.dk -

Ny digital oplevelse på 27 EasyJet-fly

EasyJet har indgået samarbejde med teknologiselskabet AirFi, der leverer en streaming-boks til 27 af selskabets fly. Via boksen vil passagererne eksempelvis kunne se menuen og spille spil.

Ambitionerne for at levere en brancheførende, digital oplevelse om bord på fly er store hos EasyJet, der derfor har indgået et samarbejde med teknologileverandøren AirFi.

Det britiske lavprisflyselskab har udvalgt AirFi til at levere en bærbar streamingløsning – en såkaldt AirFi-boks – der giver passagererne en række muligheder, når de hænger højt oppe i luften i et EasyJet-fly.

Passagererne kan således oprette forbindelse til boksen og herigennem tilgå flyselskabets shop med blandt andet skønhedsprodukter. Herudover kan passagererne anvende forskellige elementer som information om flyvningen, sikkerhedsoplysninger, destinationsindhold, læse magasiner og spille spil. Alt sammen er gratis og blev tilgængeligt fra 4. oktober.

Den nye digitale oplevelse hos EasyJet er implementeret i selskabets 27 schweizisk indregistrerede fly, der består af 25 Airbus A320 og to Airbus A319, og som flyver fra Gèneve og Basel.

Kan få adgang via pc, tablet eller telefon
Passagererne kan få adgang til det digitale indhold fra EasyJet via enten egen bærbar computer, tablets eller WiFi-aktiverede mobiltelefoner. Der oprettes blot forbindelse til et lokalt WiFi-netværk skabt af AirFi-bokse om bord, og det digitale indhold er herefter tilgængeligt.

”Vi valgte AirFi til at arbejde sammen med os efter at have været imponeret over deres overordnede muligheder og fleksibiliteten af ​​deres systemer og platforme. Vi er overbeviste om, at de er de rigtige partnere til at støtte os i at realisere vores ambitioner om at levere en brancheførende, digital om bord-oplevelse til vores kunder i hele Europa,” siger Simon Cox, direktør for Inflight Retail hos EasyJet.

AirFi, der er grundlagt i Holland, og som har kontorer i hele verden, er stolte over at være blevet valgt af EasyJet.

”EasyJet har udfordret os til at frembringe de bedste løsninger, innovative forretningsmodeller og til at udforske en fuldt skræddersyet løsning, der vil forbedre oplevelsen yderligere om bord for deres kunder. Denne mulighed har hjulpet os til at vokse på mange måder, og vi ser frem til et meget frugtbart partnerskab,” fortæller Job Heimerikx, administrerende direktør for AirFi.

 

Relaterede artikler:

Yderligere 56 fly på vej til easyJet

Optimisme trods nyt halvårsunderskud i easyJet

Atlantic Airways først med nyt WiFi-produkt