Nyt navn til global erhvervsrejseorganisation

I sidste uge kunne den globale erhvervsrejseorganisation National Business Travel Association (NBTA) skifte navn til Global Business Travel Association (GBTA) og dermed markere den globalisering, som erhvervsrejseindustrien oplever.

Verden største erhvervsrejseorganisation har fået nyt navn. Det tidligere National Business Travel Association (NBTA) har skiftet “National“ ud med “Global“ for at markere organisationens globale rolle.

Oprindeligt blev organisationen etableret i USA, men efterhånden som globaliseringen blev en del af erhvervsrejsemarkedet, fandt organisationen et behov for at udvide aktiviteterne til markeder udenfor USA.

I dag er der således GBTA-aktiviteter i USA, Canada, Mexico, Australien/New Zealand og Europa.

Den europæiske GBTA-organisation betstår af de nationale erhvervsrejseorganisationer fra Danmark, Norge, Sverige, Finland, England, Irland, Holland og Spanien. Det er således Danish Business Travel Association (DBTA), der repræsenterer Danmark i GBTA-samarbejdet.

Udover navneændringen vil GBTA udvide medlemsfordelene gennem fri adgang til webinars, brancheværktøjer m.v.

“Vi er glade for atpræsentere et nyt navn og logo, der fuldt ud afspejler det globale omfang og rækkevidden afvores organisation, og er der er dermed tilpasset den globale karakter afnutidens erhvervsrejseindustri, udtaler GBTA President & CEO Craig Banikowski, og han fortsætter: “Som en organisation, der repræsenterer den globale erhvervsrejseindustri, mener vi, at det er vort ansvar aktivt at drøfte behovene hos vores medlemmer, gå ind for dem, og skabe et levende fællesskab, hvor medlemmerne kan netværke, lære af hinanden, og videreudvikle erhvervsrejse-professionen. Dette er en meget vigtig milepæl i vores vision om fremtiden for vores forening.“

Global Business Travel Association (GBTA) har over 5.000 medlemmer, der tilsammen har et årligt rejseindkøb på ca. 340 milliarder dollars. Globalt repræsenterer GBTA et netværk med mere end 17.000 Travel Managers og rejseleverandører.

Foto: GBTA repræsenterer virksomheder, der har et årligt rejseindkøb på mere end 340 milliarder dollars.