Rejsechef hos A.P. Møller-Mærsk blev hædret

Global Travel Manager Mette Christensen fra A.P. Møller-Mærsk er kåret som European Travel Buyer of the Year ved en prisuddeling i London i forbindelse med afviklingen af Business Travel & Meeting Show. Hæderen blev vundet i tæt konkurrence med tre kolleger fra store internationale virksomheder.

I forbindelse med afviklingen af det årlige Business Traver & Meeting Show i London uddeles en række priser på købersiden indenfor erhvervsrejseindustrien.

En af hovedpriserne er “European Travel Buyer of the Year“, der i år blevvundet af en dansker. Det var Global Travel Manager Mette Christensen fra A.P. Møller-Mærsk A/S, der kunne hjemtage trofæet efter prisuddelingen på Wyndham Grand Hotel i London den 7. februar.

Prisen blev vundet i tæt konkurrence med repræsentanter fra internationale virksomheder somUBS AG, Nokia Siemens Network og Procter & Gamble. Sidste år var det Tracey Williamson, Principal Category Manager fra Vodafone Procurement Company, der blev vinderen afprisen.

“Jeg er utroligt stolt, på både A.P. Møller – Mærsk, mit team og på egne vegne, over at have vundet denne pris. Jeg ventede slet ikke at vinde prisen, at blive anerkendt på denne måde af ens peers, nemlig corporate travel managers fra Europa, betyder utroligt meget, for de har en dybere forståelse for hvad man forsøger at gøre,“ udtaler Mette Christensen til CHECK-IN.dk.

Baggrunden for kåringen er bl.a., at man hos A.P. Møller-Mærsk har arbejdet med specifikke projekter, der bl.a. omfatter nye aftalestrukturer.

“Nogle af de aftaleformer vi har arbejdet med er helt unikke, og jeg er glad for at luftfartselskaberne – specielt SAS, som er klart pionerer i denne sag – har været friske på at se på hvordan man arbejder med virksomhedsaftaler på en helt anden måde. Konsolideringen af vores brug af rejsebureauer har ligeledes været en spændende opgave, hvor American Express Business Travel har givet os stor støtte.“

Mette Christensen er næstformand i den danske rejseindkøberorganisation Danish Business Travel Association (DBTA). Her er det en stolt formand Jens Liltop, der kan kommentere det flotte danske resultat således:

”Prisen blev givet til Mette Christensen ogA.P. Møller Mærskfor konsolideringen af et stort komplekst globalt travel management program i løbet af et kort tidsrum. Men i særdeleshed for desuden at have medvirket til at forandre virksomheders samarbejdsmåder med luftfartselskaber – og for dermed at være banebrydende og nyskabende i aftalerelationer indenfor forretningsrejser. Noget som jeg forventer både danske og internationale virksomheder med store rejsebudgetter vil kunne få glæde af”.

Startede karrieren hos DFDS

Mette Christensen har stået i spidsen for A.P. Møller-Mærsk´s rejseaktiviteter siden august måned 2006. Mette Christensen er oprindeligt fra det nordjyske, hvor Hasseris Gymnasium og Handelsskolen Aalborg dannede afsæt for karriereforløbet. Hun startede sin karriere i rejsebranchen hos DFDS, hvor hun var ansat i DFDS Travel fra 1987 til 1997.

Derefter lokkede et job som Scandinavian Travel Manager hos McKinsey & Co, hvorefter der fulgte etophold som Director of Strategic Supplier Relations hos det velestimerede forretningsrejsebureau Reed & Mackay i London.

Fra 2003 til 2005 var Mette Christensen ansat hos erhvervsrejsebureauet Carlson Wagonlit Travel som Commercial Director Scandinavia. En kort afstikker som Director, Sales and Marketing hos biludlejningsselskabet Sixt Rent a Car blev det til, inden den nuværende stilling hosA.P. Møller-Mærsk blev indtaget.

Udover Mette Christensen var også Travel Manager Line Hein fra Tryg også nominieret i kategorien “ National Travel Buyer of the Year 2011“, menuden at komme på podiet.

“Jeg kan kun opfordre andre danske virksomheder til at stille op med deres projekter, det har været og er en fantastisk oplevelse,“ slutter Global Travel Manager, Mette Christensen fra A.P. Møller-Mærsk.

Foto: Mette Christensen fra A.P. Møller-Mærsk blev kåret som European Travel Buyer 2011.