Rejsemedie anerkendes af branchen

Mandag den 17. janaur er det præcist et år siden, at CHECK-IN.dk første gang så dagens lys. Efter blot et år i markedet har det nye branchemedie opnået en position som Danmarks førende og mest citerede nyhedskanal om rejser og luftfart. Og luftfarts- og rejsebranchen har lutter lovord til over for det det nye medie.

Konkurrence er sundt. Det er som udgangspunkt med til at sikre øget kvalitet og lavere priser. Denne lære gælder også hos de danske rejsebranchemedier.

Mandag den 18. januar 2010 så et nyt elektronisk branchemedie dagens lys. Det var konsulent- og medievirksomheden Travelbroker Nordic, der valgte at gå ind i markedet med nyhedskanalen Boarding.dk, der sidenhen skiftede navn til CHECK-IN.dk.

Allerede fra lanceringen var der stor opmærksomhed omkring det nye branchemedie, der af mange blev opfattet som et nyt og friskt pust i, idet de to danske online-medier, Take Off og Stand Byunder fælles ejerskab hidtil havde domineret markedet.

Frafem hundredetil flere tusinde besøgende

I første omgang blev det nye elektroniske rejsemedie præsenteret for op imod 500 abonnenter, der abonnerede på nyhedsbrevet “brokingNEWS“, som Travelbroker dengang udsendte hver anden mandag. Antallet af abonnenter på CHECK-IN.dk´s daglige nyhedsbrev er sidenhen blevet mangedoblet.

“På baggrund af den store interesse for ‘brokingNEWS’ vurderede vi, at der hos rejse- og luftfartsbranchen var behov for et rejsemedie, der gik bag om nyhederne med øget fokus på analyser og baggrund. Det har efterfølgende vist sig, at vi ramte plet, og vi har fået rigtig mange positive tilkendegivelser i løbet af det første driftsår,“ siger direktør Ole Kirchert Christensen fra Travelbroker Nordic, der udgiver CHECK-IN.dk.

CHECK-IN.dk er da også blevet et særdeles populært hos de mange ansatte i rejse- og luftfartsbranchen. På alle hverdage kl. 07.00 udsendes det daglige elektroniske nyhedsbrev med en præcision, som man kan stille sit ur efter. Derfor er det også blevet et fast indslag til morgenkaffen hos mange af rejsebranchens ansatte, der ønsker fra morgenstunden at være opdateret om aktuelle nyheder fra branchen.

Bred læserskare

Læserskaren består bl.a. af ansatte i rejse- og luftfartsbranchen, hvilket vil sige medarbejdere i luftfartsselskaber, lufthavne, rejsebureauer, touroperatører, hoteller, biludlejningsselskaber, konsulenter og mange flere.

Men CHECK-IN.dk læses ikke alene af branchefolk. Mange danske og skandinaviske medier abonnerer på nyhedsbrevet, og det sker mere eller mindre dagligt, at CHECK-IN.dk citeres af nyhedsbureauerne – eller direktei de større danske og skandinaviske mediers netaviser.

På redaktionen, der i øjeblikket beståraf freelance journalist Michael Müller ogOle Kirchert Christensen,takker vi for den store opmærksomhed og de mange positive tilkendegivelser. Vil du vide, hvem der også læser CHECK-IN.dk – så kan du læse mere på vores “testimonial“ side.

Skulle du som læser have forslag til emner, som CHECK-IN.dk bør behandle, forslag til udvikling af sitet, eller blot ris eller ros, så send en mail til [email protected].

Foto: Mange ledere i rejse- og luftfartsbranchen læser dagligt CHECK-IN.dk.