- CHECK-IN.DK - https://check-in.dk -

Røde ører i Norwegians kommunikationsafdeling

Norwegians kommunikationsafdeling har ved en fejl sendt en mail til Ekstra Bladet, hvori der er indhold, der kan virke, som om flyselskabet forsøger at skjule noget for kunderne.

Der er ikke længere kun røde næser hos Norwegian; nu er der også røde ører hos det norske lavprisflyselskab.

Norwegians kommunikationsafdeling har nemlig ved en fejl sendt en mail af sted til Ekstra Bladet, der således er blevet bekendt med noget, som var tiltænkt en Norwegian-ansat. Det er flyselskabets danske kommunikationschef, Andreas Hjørnholm, der sendte mailen, som landede i indbakken hos en journalist fra Ekstra Bladet.

’Hej Christian. Du skal bare lige vide, at journalisten allerede har bragt artiklen om at konvertere bonuspoints til kontanter. Heldigvis er den bag en betalingsmur, så færre folk vil læse den OG billedet er af SAS,’ skrev Andreas Hjørnholm blandt andet i mailen ifølge Ekstra Bladet, der har skrevet om den famøse mail.

Kommunikationschefen henviser til, at topbilledet i den omtalte artikel viste et SAS-fly. Artiklen, der omtales i mailen, udgav Ekstra Bladet i sidste uge, hvori der var nyt til de danskere, der under coronakrisen står tilbage med eksempelvis bonuspoint for aflyste flyvninger.

Forbrugerombudsmanden fastslog, at kunderne har ret til blandt andet at få konverteret CashPoints – Norwegians egen valuta – til rede penge. Ekstra Bladets artikel blev udgivet uden kommentar fra Norwegian, der over for mediet ikke svarede på, om selskabet vil kompensere kunderne kontant.

Antydede glæde over låst artikel
Andreas Hjørnholm gav desuden udtryk for i mailen, at Norwegian ikke var i hovedfokus i artiklen. Men flyselskabet var i fokus i betalingsartiklen, skriver det danske medie. Norwegian har dog imidlertid ikke noget imod, at kunderne kan læse Forbrugerombudsmandens kommentarer. Dette til trods for, at man kan få det indtryk, at Norwegian i mailen glædede sig over, artiklen var låst.

”Vi har ikke noget problem med, at folk læser, hvad forbrugerombudsmanden synes. Men vores foreløbige holdning var nok, at folk ikke kunne komme og bede om at få ombytning af CashPoints,” siger Andreas Hjørnholm til Ekstra Bladet.

At artiklen ikke kom bredt ud var ifølge kommunikationschefen glædeligt af hensyn til en hårdt presset kundeservice hos Norwegian under coronakrisen.

CHECK-IN.dk har været i kontakt med Andreas Hjørnholm for at få kommentarer til sagen om den fejlsendte mail, men han ønsker ikke at udtale sig yderligere.

 

Relaterede artikler:

Norwegian dropper langdistanceflyvninger

Kunder sikret under Norwegian-rekonstruktion

SAS og Norwegian speeder op for at refundere kunder