Ryanair uddeler gratis flybilletter

Ryanair er stadig mere aggressiv i sin markedsføring i Jylland. Efter for nylig at have gennemført en særlig ‘numse-kampagne’ vil det irske lavprisflyselskab i dag uddele 50 gratis flybilletter ved McDonalds i Aalborg.

Det irske lavprisflyselskab Ryanair tager en lang række utraditionelle metoder i brug for at tiltrække sig opmærksomhed i det jyske marked. Det er især utraditionelle events i de større jyske byer som der satses på.

I begyndelsen af juli måned lavede Ryanair således et særligt fodboldspil i Kolding Storcenter, hvor et halvt hundrede kunder vandt gratis flybilletter til selskabets ruter fra Billund.

Efter sommerferien har Ryanair udvidet aktiviteteten til en række vestdanske byer som Odense, Esbjerg, Vejle, Horsens, Randers og Aalborg. Her er der gennemført en særlig ‘numse-kampagne’. En kampagne, hvor Ryanair har betrukket i tusindevis af cykler foran banegårdene i de nævnte byer med særlige regnslag, der bærer teksten: “Gi´ din numse en pause. 20 lavprisruter fra Billund Lufthavn.“

Dette uagtet, at Ryanair i det kommende vintertrafikprogram blot har otte ruter fra Billund Lufthavn, mens de resterende 12 ruter i første omgang er sat på pause indtil næste forår.

Gratis billetter i Aalborg
I dag har Ryanair så valgt at gennemføre en kampagne i Aalborg, som er territorium for lavpriskonkurrenten Norwegian. Sidst på eftermiddagen vil repræsentanter fra Ryanair foran McDonalds i Aalborg uddele 50 gratis flybilletter gældende til ruterne mellem Billund og vinterdestinationerne Krakow, Milano-Bergamo, Venedig-Treviso og Zadar i Kroatien.

Det bliver efter det såkaldte først-til-mølle princip, at billetterne uddeles. Eneste krav er, at man ifører sig Ryanairs blå-gule farver eller medbringer et hjemmelavet Ryanair-banner eller skilt.

Endnu et eksempel på, at Ryanairofte går utraditionelle veje i sit forsøg på at lokke passagerer ombord i selskabets fly.