"Vi må bare konstatere, at danskerne vil have mere fleksibilitet. Så med denne udvidelse giver vi derfor vores jyske kunder en tredobling i antallet af feriemål,” forklarer TUI's danske pressechef, Nikolai Johnsen.

Ung pressechef skal afløse Stig Elling

Den 31-årige Nikolai Gaardboe Johnsen skal fremover være Star Tours ansigt ud mod den danske presse. Film- og musikannmelder samt pressemedarbejder på vegne af professionelle fodboldspillere er blandt erfaringsgrundlaget.

“Der er kun én Stig,“ sagde den kommunikationsansvarlige i TUI Nordic, da det i sidste uge blev annonceret, at Stig Elling vil takke af som salgsdirektør i Star Tour ved udgangen af januar måned.

Det blev da heller ikke en Stig, men en Nikolai, der fremover skal varetage kontakten med den danske presse på vegne af Star Tour, der er Danmarks største charterarrangør.

Den nye pressechef er 31 år og hedder Nikolai Gaardboe Johnsen. Han er hentet til Star Tour fra en stilling som konsulent i MSLGROUP, der rådgiver om strategisk kommunikation for kunder som Burger King, Canal 9 og Airbnb.

Herudover har den unge pressechef tidligere været musik- og filmanmelder ved Magasinet KBH samt presse- og kommunikationsmedarbejder hos Spillerforeningen, der varetager interesserne for de professionelle fodboldspillere i Danmark. På CV´et er der også en 14 måneder som trafikchef hos mediebureauet Mediacom.

Holder af backpacking
Nikolai Gaardboe Johnsen har en kandidatgrad i kommunikation fra Roskilde Universitet og nævner på sin LinkedIn-profil, at han er interesseret i kunst og kultur, miljøet og politik. Fritidsinteresserne handler om fodbold, løb samt backpacking.

Sidstnævnte bliver der dog ikke meget af hos Star Tour, der i højere grad satser på færdigpakkede rejser til gæsterne.

“For mig står Star Tour for noget af det mest positive, nemlig at give folk et smil på læben gennem fantastiske rejseoplevelser. Derfor glæder jeg mig til jobbet, hvor jeg vil dedikere mig til at levere åben og ærlig kommunikation til Star Tours mange og gode kunder,“ siger den nyudnævnte pressechef.

Åben og ærlig kommunikation kender Nikolai Gaardboe Johnsen fra sit virke i MSLGROUP, hvor han sidste år på vegne af Burger King i pressen måtte forsvare, at Burger King havre modtaget kød fra en leverandør, der havde blandet hestekød i burgerbøffer.

TUI Nordic har tilsyneladende også valgt den nye pressechef på grundlag af hans

“Jeg er meget glad for, at Nikolai har takket ja til stillingen som pressechef i Star Tour. Han har en spændende baggrund, og vil kunne bidrage med meget i kraft af sine kompetencer, ikke bare i vores danske organisation, men også i vores nordiske,“ siger Lena Petersson, der er kommunikationsansvarlig i TUI Nordic, der er moderselskab for Star Tour.