Visit Denmark har fundet afløseren for ‘Karen’

Et nyt online branding magasin med lyd, billeder og video skal fremover styrke kendskabet til Danmark som rejsemål og dermed inspirere udenlandske turister til at besøge landet. Første udgave af Denmark Magazine har temaet “Life is good in Denmark“.

“Life is good in Denmark“ er temaet på det første online branding magasin, Denmark Magazine, der skal inspirere udenlandske turister til at besøge Danmark.

Denne gang er det ikke “Karen“, der er eksponent for det gode liv i Danmark. Det er i stedet historier i billeder, lyd og på video om den danske cykelkultur, gastronomi samt kunst og design.

Det hele afvikles på en interaktiv platform, hvor læserne bl.a. opfordres til bedømme artiklerne og videresende dem til andre gennem e-mail samt via de sociale medier Facebook og Twitter.

“Internettet er idag omdrejningspunktet for informationssøgning og booking af rejser. En stadig større del af markedsføringen foregår derfor online, og det er naturligt at tænke Denmark Magazine ind i denne helhed,“ siger Vidar Mørch, der er international direktør for branding i VisitDenmark.

Denmark Magazine er en del af VisitDenmarks overordnede indsats for at styrke kendskabet til Danmark som rejsemål, og det skal samtidig være med til at brande Danmark som “et fristed med plads til glæde, inspiration og fordybelse“.

Magasinet planlægges at udkomme tre gange årligt på ni forskellige sprog på følgende markeder: Frankrig, Holland, Italien, Norge, Spanien, Sverige, Tyskland, Storbritannien og USA. Herudover vil der være en generel international udgave af Denmark Magazine.

Link: Denmark Magazine